Jag ska bygga en liten stödmur och söker lämplig sprängsten till detta. Uppsalatrakten. Är det någon som vill bli av med sten eller vet var jag kan få tag på sten?
 
Bump! Tips, någon?
 
Bumb igen då. Några tips?
 
O Olf Oggler skrev:
Bumb igen då. Några tips?
Testa ring Martin Jansson på bergentreprenad, kan troligen ge dig allt råberg du vill ha
 
Bra tips, tack. Jag har redan dragit iväg ett SMS till Martin Jansson.
 
Nehepp, Martin på bergentrepenad hade inget. Det finns väl inget intresse för kunder som ska ha så små volymer.
 
Det har dom nog. Men problemet är att det inte är sorterat i rätt fraktion. Och de verkar inte vilja ha massa privatpersoner som springer inne på området.

Fraktionen sprängsten är ju 0-1000mm. Dvs har man otur så får man ett mindre flyttblock på garageuppfarten. Om man skulle beställa sprängsten hemkört alltså.
 
Hej,
Fick du tag på sprängsten, isåfall var?


Mvh
 
Jag fixade tillslut sten på Dalby Maskin. Se länk en bit upp.

Men det var långt ifrån oproblematiskt. Först bad jag dem sortera ut sten efter eget huvud och leverera hem till mig. Det måste blivit någon miss i kommunikationen någon stans. För jag fick inte als vad jag hade tänkt mig. Men sedan så fick jag vara med själv när de sorterade ut stenar. Då fick jag tillslut vad jag behövde. Det blev en fin mur tillslut. Vi får väl se hur länge den står kvar. På sina ställetn blev det väldigt rangligt. Jag tänkte att det här kommer väl inte en överleva vintern. Men det har det gjort.
 
O Olf Oggler skrev:
Jag fixade tillslut sten på Dalby Maskin. Se länk en bit upp.

Men det var långt ifrån oproblematiskt. Först bad jag dem sortera ut sten efter eget huvud och leverera hem till mig. Det måste blivit någon miss i kommunikationen någon stans. För jag fick inte als vad jag hade tänkt mig. Men sedan så fick jag vara med själv när de sorterade ut stenar. Då fick jag tillslut vad jag behövde. Det blev en fin mur tillslut. Vi får väl se hur länge den står kvar. På sina ställetn blev det väldigt rangligt. Jag tänkte att det här kommer väl inte en överleva vintern. Men det har det gjort.
O Olf Oggler skrev:
Jag fixade tillslut sten på Dalby Maskin. Se länk en bit upp.

Men det var långt ifrån oproblematiskt. Först bad jag dem sortera ut sten efter eget huvud och leverera hem till mig. Det måste blivit någon miss i kommunikationen någon stans. För jag fick inte als vad jag hade tänkt mig. Men sedan så fick jag vara med själv när de sorterade ut stenar. Då fick jag tillslut vad jag behövde. Det blev en fin mur tillslut. Vi får väl se hur länge den står kvar. På sina ställetn blev det väldigt rangligt. Jag tänkte att det här kommer väl inte en överleva vintern. Men det har det gjort.
Tack för ditt svar! Jag ska höra med dom om de har något! Var det dyrt?
 
Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg. Jag tror att det som egentligen kostade var själva frakten. Dvs lastbilstransporten. Detta har de fasta priser för till olika zoner.

Nu känner jag inte till ditt projekt. Eller vad du ska ha stenen till. Men det stora problemet med sådant här är ju att beställa precis rätt mängd. Beställer man för lite så måste man slanta upp för en extra transport. Beställer man för mkt så har man ju också ett elände.
 
Tack för ditt svar!

Okej! Ja transporten är oftast den som är dyr. Vi behöver sten till vår grund, vi ska bygga hus så försöker få tag på massor av sten
 
S SteffiF skrev:
Tack för ditt svar!

Okej! Ja transporten är oftast den som är dyr. Vi behöver sten till vår grund, vi ska bygga hus så försöker få tag på massor av sten
Finns massor med sprängsten!
Var bor Du?
Hur många kubikmeter vill Du ha?
Går det att tippa av det hos dig?
Vad får det kosta?
 
lunnabo lunnabo skrev:
Finns massor med sprängsten!
Var bor Du?
Hur många kubikmeter vill Du ha?
Går det att tippa av det hos dig?
Vad får det kosta?
Hej!
Vi bor i Uppsala, Storvreta
Kan jag få ditt nummer så ringer min sambo upp dig?
Mvh Stefani
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.