Hej

Funderar på uppblåsbart SPAbad de modeller jag tittat på är

MSPA Vito Urband
LAY z Hawaii hydroyet

Vad har ni själva för erfarenheter utav MSPA eller Lay z spabad. Vilket märke bör man välja? Läst en del negativa kommentarer om MSPA kring dålig kundservice vid garantiärenden är kvalitet dålig på MSPA?

Tack på förhand
 
Vi har ett mspa camaro sedan två år och är väldigt nöjda. Mycket spa för pengarna skulle jag säga. Har funkat bra. Förra året tog vi in det över vintern medan i år har vi haft det igång hela året. En sak att tänka på är att de är inte så stora som de påstår - vårat ska vara för 6 vuxna, men då ska man känna varandra väldigt bra ;). Den sitter man bekvämt 4 vuxna eller kanske nån till om det är barn som badar. Sen låter det ju en del när man kör bubblorna, men det gör ju många dyrare också om man inte kan ha pumpen separat.
 
Hade ett Camaro ett par säsonger, det stog ute två vintrar innan det gick sönder. Fick en gång byta pump/ värmare på garantin. Bra och relativt billig inkörsport till spabad men man ska nog inte räkna med att livslängden är så lång. Det som slits mest är dragkedjan till locket som är omöjlig att byta, sen är pumpen och värmaren inte alls speciellt enkel att serva/rengöra. Lite svår att rengöra själva badet ordentligt också och dessutom är ju bubbelfunktionen mest för syns skull, vi använde den nästan aldrig och då badade vi minst en gång i veckan under vintern.
 
Hade en Lay Z Spa i 2,5 år. Pumpen/värmaren byttes på garantin efter ett år. Efter 2,5 sprack poolen på på insidan. Återförsäljaren återbetalade inköpspriset efter någon timmes tjat ifrån min sida. Kundservicen hos tillverkaren är urusel. Det var trevligt så länge det varade men nu står en terrasspool och väntar på lite varmare väder så den kan installeras.
 
Hej
Vi har ett Soho från m-spa sedan en månad. Har badat ca 10 gånger och är 100% nöjda. Allt fungerar som det ska,det enda är att det är svårt att lära sig doseringen av kemikalierna men detas support är snälla och svarar på alla konstiga frågor jag har:)
 
Har ett Lay-z spa Paris som jag haft i två år, nu läcker det och när jag kollar så är alla packningar i den förstörda av klor i vattnet. Har haft det inne under vintrarna men man får nog räkna med att det är slut efter max tre år. Går kanske att byta alla packningar om man hittar rätt reservdelar.
Har mspa samma problem med vad jag skulle säga är fel material i packningarna?
 
Vi har haft vårt mspa i 2,5 år nu och har inga problem med läckage. Hade det inne första vintern, men de senaste två vintrarna har vi haft det ute (med vatten i).
Har du kollat vattenkvaliteten regelbundet så du inte haft dåliga ph- eller klorvärden?
 
  • Gilla
Trickelina
  • Laddar…
Hade Lazy-spa Miami i 2,5 somrar tills det blev torrsprickor med läckage som följd…förlängde livstiden med diverse lagningsförsök.

Har nu i helgen monterat upp M-spa Tekapo för 3:de Sommaren.
Skärmdump av ett diskussionsinlägg som jämför mSpa Tekapo och Lazy Spa Miami, med för- och nackdelar listade punktvis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.