Hej,
Jag vet att detta är en svår fråga som kräver en hel del information innan man kan få ett konkret svar, men jag gör ett försök ändå.

Vad kan det kosta att inreda en övervåning på ett hus?
Jag tänker mig, 3 sovrum, badrum och allrum?
Kan 400 000 räcka?

Mvh
 
Som sagt, krävs mycket mer information.
Men lejer du ut precis allt skulle jag säga att det troligen är i underkant...gör du det mesta själv kommer du nog hamna mycket lägre.

Badrummet är nog det dyraste, räkna iaf 150-200 000 kr för ett normalstort badrum med allt inkluderat, om du inte gör det själv dvs.
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Som sagt, krävs mycket mer information.
Men lejer du ut precis allt skulle jag säga att det troligen är i underkant...gör du det mesta själv kommer du nog hamna mycket lägre.

Badrummet är nog det dyraste, räkna iaf 150-200 000 kr för ett normalstort badrum med allt inkluderat, om du inte gör det själv dvs.
Vad är mer rimligt att räkna med, 500 000?
 
Nu har jag mer info
Ca 69 kvadrat ointedd yta och det som jag skulle vilja ha där är 1 badrum, 2 sovrum och 1 allrum.
 
B bck277 skrev:
Nu har jag mer info
Ca 69 kvadrat ointedd yta och det som jag skulle vilja ha där är 1 badrum, 2 sovrum och 1 allrum.
När man bygger nytt kalkylerar man med ca 20-25000 kr/kvm (utlejt)

Så säg att inredning inkl badrum hamnar på kanske 10000 kr/kvm om du lejer ut allt ?

Såg en länk där dom skriver att en totalrenovering kostar ca 8-14 000 kr/kvm, och en inredning kan nog jämföras med det.
https://leadme.se/news/totalrenovering-kostnad-per-kvm/

Det bästa är att ta in offerter och jämföra.
 
Düsseldorff
Givet den gedigna informationen skulle jag ge dig en offert på 1 000 000 kr, exklusive badrumsinredning.
 
B bck277 skrev:
Hej,
Jag vet att detta är en svår fråga som kräver en hel del information innan man kan få ett konkret svar, men jag gör ett försök ändå.

Vad kan det kosta att inreda en övervåning på ett hus?
Jag tänker mig, 3 sovrum, badrum och allrum?
Kan 400 000 räcka?

Mvh
B bck277 skrev:
Hej,
Jag vet att detta är en svår fråga som kräver en hel del information innan man kan få ett konkret svar, men jag gör ett försök ändå.

Vad kan det kosta att inreda en övervåning på ett hus?
Jag tänker mig, 3 sovrum, badrum och allrum?
Kan 400 000 räcka?

Mvh
Hej
Som tidigare svar du fått är det svårt att kalkylera. Vill du ha bra och jämförbara offerter från entreprenörer är min starka rekommendation att du upprättar beskrivningar för resp disciplin vad som ska levereras (el,vs,vent bygg)

Behöver du hjälp med detta så kan du höra av dig
 
  • Gilla
bck277 och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Givet den gedigna informationen skulle jag ge dig en offert på 1 000 000 kr, exklusive badrumsinredning.
Orimligt och överdrivet, men tack ändå för ditt svar.
 
T Tooompaaa89 skrev:
Hej
Som tidigare svar du fått är det svårt att kalkylera. Vill du ha bra och jämförbara offerter från entreprenörer är min starka rekommendation att du upprättar beskrivningar för resp disciplin vad som ska levereras (el,vs,vent bygg)

Behöver du hjälp med detta så kan du höra av dig
Tack så mycket
Jag hör ev av mig när jag själv har mer info
 
Blodsoppen
Var i liknande sits för ungefär 7-8 år sedan. Vi hade en oinredd vind, som inte heller var isolerad. Vi ville ta upp ett hål därnere och göra ett rum på ungefär 35 kvm. Samt trappa såklart. Vi tog in lite offerter och det skulle landa på totalt 350 000. Vi skrotade dom planerna och slog ut en vägg mellan två rum därnere i stället.
 
Düsseldorff
B bck277 skrev:
Orimligt och överdrivet, men tack ändå för ditt svar.
Ja, det är överdrivet men om du inte ger mer info kommer alla hantverkare överdriva offerten för att inte riskera att gå back.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.