Vill oxå veta var huset står. Om möjligt kika på fasadfärgen live :p
 
H
Grymt fint hus inne. Jättefina val av färger möbler etc, klockrent.
 
Jättefint! Är köket Marbodal? Det påminner mycket om det kök vi ska ha i vårt hus. Form Ek från Marbodal, men vi ska ha rostfria vitvaror och svart bänk. Snygg färg på fasaden!
 
Ska försöka svara på frågorna...
Fondväggen som finns i hallen heter sienna 35 ifrån caparol.
Att det ska vara jobbigt med öppen planlösning och barn vet jag inget om. Vi är endast två personer som bor i huset med hundar. Vi har inga planer än på barn och därför inte tänkt på det alls.
Men vad jag vet nu så ekar det inte alls i huset ifall man pratar uppifrån eller att det känns högt. Störs inte heller utav att någon går däruppe medans man själv tittar på tv där nere.
Vi har ju fönster ut mot vardagsrummet ifrån sovrummen. Och visst hör och ser man tv:n blinka vissa kvällar när jag har fått lägga mig tidigare pga jobb. Kan inte tänka mig att det blir jobbigt för barnet sen heller eftersom då vet de att man finns där nere. Eller så kan man dra för något.
 
Huset kostade oss ca 2 685 000 kronor om jag minns rätt. Det är med alla avgfter till banken, pantbrev räntor mm, tomten,lagfart, bygglov, anslutning avlopp, anslutning el, tillval i huset mm mm. Alltså hela huset nyckelfärdigt så att säga. Vi har inte gjort någon själv på själva huset. Hittade en billig tomt. Vi hade verkligen tur! Köpte den för 325 000:-. Nu när vi ser oss om i området så säljs ingen tomt under 700 000:-.
Vi bor ute i Saxtorpsskogen utanför Löddeköpinge, Skåne.
 
Köket vi har är ifrån HTH. Vi är jättenöjda med det. Speciellt med diskmaskinen. Vi har valt att höja upp den ifrån golvet så att man slipper böja sig ner när man ska sätta in eller ta ur disken..
Tack för all trevlig respons!
_____________________

Projjen har ett par år på nacken redan. Det är en panasonic. Tanken är att den ska sitta uppe i taket sen. Nu står den sålänge på ett stativ. För det är så att man inte kan ställa in bilden ordentligt när det är för långt avstånd till duken. Denna projjen klarar bara ca 3-4 meter ifrån duken. Inget man tänkt på tidigare när vi hade den i vårt andra vardagsrum men viktigt ifall man köper ny proj. Mät avståndet och dukens storlek! Vi tänkte ändå köpa en ny snart, sålänge fungerar stativet utmärkt.
På dagen ser vi inte tv på duken utan vi har en tv med. Isåfall skulle vi behöva mörklägga hela utrymmet och det går nästan inte. Fördelen dock är att vi redan kan se tv på duken under eftermiddagen när solen har gått runt. Eftersom duken täckern två utav fönsterna blir det automatiskt lite mörkare. Sen hänger det på projjen oxå. Vi kan se rätt bra med den när det är ljust ute.
 
Rätt bra att ha plats kvar i det "lilla" vardagsrummet. Nu kan vi duka till långbord. Sen kommer två fåtöljer att ta den platsen.
I stora badrummet har vi satt en korg i hörnet sålänge. Dit ska det monteras ett bubbelbadkar nu till hösten, först är det ute investering som gäller. Direkt in till höger i det stora badrummet finns dusch nr 2.
De andra bilderna är entrén med Alice som säger hej och gästtoaletten.
 
  • by hus forum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bygg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bygga.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bygga hus forum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så sista bilden. Köket.
 
  • b hus forum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket tjusigt. Vi kommer nog att "sno" eran fasadfärg :D. Vi bygger dock norr om Stockholm, så att komma å kika på färgen i år är nog uteslutet.
 
Lycka till Olmen!
Vi är nöjda med fasad färgen.
Man kan istället färgsätta med blommor i rabatten om man så önskar.
Skrikiga hus har jag aldrig förstått mig på. Sådana hus där man nästan bländas av färgen när man går mot huset. Tröttnar man inte på det? Man måste ändå leva med färgen ett par år. För vem orkar måla om bara för att färgen är skit?
 
juliane skrev:
Lycka till Olmen!
Vi är nöjda med fasad färgen.
Man kan istället färgsätta med blommor i rabatten om man så önskar.
Skrikiga hus har jag aldrig förstått mig på. Sådana hus där man nästan bländas av färgen när man går mot huset. Tröttnar man inte på det? Man måste ändå leva med färgen ett par år. För vem orkar måla om bara för att färgen är skit?
Vad menar du med "skit"? Någon särskild kulör i tanke?
Personligen tycker jag att det är trevligt med färg på huset. Allt fungerar inte överallt, man får ta hänsyn till omgivningen.
 
Hejduk..tig skrev:
Vad menar du med "skit"? Någon särskild kulör i tanke?
Personligen tycker jag att det är trevligt med färg på huset. Allt fungerar inte överallt, man får ta hänsyn till omgivningen.
Menar bara att jag själv kan tröttna på skrika färger fortare än naturtrogna nertonade färger. Men hatten av för de som vågar prova på sådana färger...
 
Jättefint hus. Härliga färger. Vi gillar inte heller rostfria vitvaror - med småbarn får jag mardrömmar att tänka på all putsning...

Iaf...har du nån planlösning att visa. Det blev inte så dyrt som man först tänkte när man såg bilderna, riktigt lyxigt och smakfullt! =)
Grattis.

Själva väntar vi med spänning på vårt - ett Björken från Hjältevadshus som levereras nästa vecka.


//sjd

ettnytthem - Denna blogg handlar om vårt husbygge.
 
Hej sjd. Här kommer en planlösning på huset.
Lycka till med ert hus!
 
  • planlösning 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • planlösning 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser jättefint ut. Det enda jag kan tycka verkar lite jobbigt är att matbordet står så långt från köket, det är ju vardagsrumsmöbler emellan. Men - snyggt som attans är det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.