Hepp!

Noterar att ni ändrar om lite ohc testar lite ny layout och färg sättning här på forumet. Det är ju kul, dock måste jag säga att jag inte gillar alla saker.

Exempelvis tycker jag att det är för stort teckensnitt i textarean man skriver inläggen i.

Gillar heller inte de gråa ciklarna, plussen och pilarna för att expandera och minimera olika tillval när man skriver inlägg. De är passar inte riktigt in, känns som något som kommer från IKEAs hemsida.

Andra störiga detaljer är att inlägg som är postade under dagen har har datummärkningen "idag ..." i stället för "Idag ..." i vänstermarginalen.

Vad som är snyggt, praktiskt osv ligger givetvis i betraktarens ögon men ovanstående är min åsikt ;)
 
Tack för synpunkterna. Ja, som du ser håller vi på att jobba med forumets layout och texter. Det är inte klart på något sätt och det kan ta några veckor innan vi når målet - ett rent, snyggt och lättnavigerat forum. T ex ska inte de grå cirklarna vara sådär, det är bara tillfälligt.
 
Mikael_L
Teckensnittet när jag skriver detta inlägg är nog litet för stort, ja ... ;)
 
En annan sak att fundera på är om det är speciellt lämpligt att ha texten "Online" i ljusgrön normalfet text. Mycket svårlöst, välj helst en mörkar grön...
 
Online / frånkopplad?

Ifrågasätter nödvändigheten av denna funktion. Dessutom vore det bra med lite mer konsekvent ordval. Antingen Online/Offline eller Uppkopplad/nerkopplad. Själv föredrar jag det tidigare alternativet om något alls...

/V
 
Online hette uppkopplad igår kväll =) Då försvann dessutom ICQ-ikonen som var utbytt mot texten upp/nerkopplad. På mig stod det då Uppkopplad och sedan på raden under Uppkopplad igen.
 
Mikael_L
Nackdelen med att ange upp/nedkopplad är att en anings paranoida personer kan känna sig alltför övervakade. ;)

På mig kan det dessutom stå uppkopplad även om jag är mer än 50 mil från datorn och inte kommer komma nära på flera dagar till, då jag ofta låter burken stå på dygnet om.

Så informationen har dessutom tveksamt värde i realiteten. Men mig gör det absolut inget att det står där!
Nu tror man dock att man kanske kommer få svar snabbt, men personen kanske inte svarar på mycket länge trots allt.
 
Se där, nu är teckenstorleken vid postning OK, färgsättningen riktigt fin och pilarna snygga (hittade dock någon ful grå cirkel). Keep up the good work!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.