Hej, jag tänkte kolla om någon har en aning vad detta är för golv. Antingen om ni vet exakt eller på ett ungefär. Försöker leta reda på golvet på grund av att hela lägenheten är täckt av golvet förutom vardagsrummet och jag skulle vilja lägga det även där.

Finns det någon som vet vad det skulle kunna vara för golv eller vart jag kan få tag på liknande skulle det verkligen uppskattas!

obs!! Det är samma golv på alla bilder, två med solljus och två med taklampan på.
 
  • Mörkt träliknande laminatgolv med distinkta träådror och plankmönster i en ljus interiör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt träimitationsgolv med synliga träådringar i ett inomhusutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brun träimitation laminatgolv i ett hemmiljö med solljus och skuggor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkbrunt laminatgolv med trästruktur i ett inomhusutrymme, upplyst av naturligt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror det kan vara ett utgånget golv från rusta som hette autumn tyvärr.
 
  • Träimitationsgolv med mönster som liknar 'Autumn' från Rusta, delvis täckt av en tygbit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Laminatgolv med beteckningen 'Autumn' i en butikshylla, priset 49:90/m² markerat, omgiven av informationsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V Velsan skrev:
Tror det kan vara ett utgånget golv från rusta som hette autumn tyvärr.
Det hade varit väldigt trist om det är ett utgånget golv, men du kan ha rätt då jag inte hittar det någonstans.

MrJay MrJay skrev:
Mja, Byggmax har flera laminatgolv som ser extremt snarlika ut..

[länk]
Jo jag har varit en del på byggmax, men i butiken finns inte riktigt något som liknar. Kanske finns på nätet som du säger men vet inte om jag vågar beställa blint.
 
Kan du få loss en bräda så kan det finnas nått namn på undersidan, är varje planka runt 20x120cm? Har den fasade kanter? Är ytan "borstad"? Känns den ströv eller slät? Jag brukar kolla på mönstren i plankorna, det brukar vara 6-8 olika brädor som har upprepande mönster, så hitta nått parti som sticker ut tydligt och använd det när du tittar på bilder, färg är svårare att gå på om man tittar på nätet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.