Har nu sökt i forumet efter priser men endast hittat
vad folk har fått för pris totalt lr lite vagt sådär.. ???

Det man ser mest är Elitfönster så det verkar bra att
jämnföra med. Vad får man ge för ett fönster som
är typ 1000 * 1400 ? (3-glas)

Gärna svenska tillverkare tack ;) ... om ni inte har
erfarenhet av Elitfönster.
 
Kolla med Star-Center i Norrtälje. Jag gav ca 11.000? för 32 fönster och en balkongdörr. Sidohängda, utåtgående, 1+2 kopplade med riktig spröjs.
 
11.000??!!
Antingen var det ett "typo" eller så har jag mött min överman i snålhet. ;)
Priset är inte lika beroende av tillverkaren som butiken du köper fönstrena genom. Kolla upp Orminge Trä eller Järlåsa Brädgård. De gav oss billiga offerter på Elit och SP.

mvh
Snåla David och Lisa
 
troligtvis i Euro = 100 000kr för 32 fönster.
 
Japp euro. Yabb snodde min fina eurosymbol ?
 
Jag betalade listpris minus 33 % för en flock med fönster och balkongdörrar från Traryd. Prislistan hittar du hos vilken återförsäljare som helst. Faringes årliga fönsterkampanj gav detta pris.
 
Efter att ha dammsugit fönstermarknaden så inser man lätt varför vissa är billigare än andra.

Inventera först ditt behov. Våra var lite speciella - skulle se ut som våra gamla fönster gällandes mått och utformning. det var inte många som uppnådde de kraven vill jag lova.

Därefter tycker jag att du ska kolla %-andel glasyta. Det finns många med tjocka karmar och bågar, vilket gör fönstren tråkigt små.

Kontrollera även glastyp - vissa har med tonade glas, vilket ser lite märkligt ut anser jag. Lite kontorskänsla.

Kolla hur fönstren är tillverkade, dvs vilka beslag som används, träkvalitet, spröjstyp, kitt, lister, helhetsintryck mm mm mm. Detaljer kostar!

Vårt val landade till slut på Specialsnickeriet på Gotland (http://www.specialsnickeriet.net), och de kommer bli exakt lika de befintliga fönstren. 2-glas kopplade omoderna fönster, fast med en energiruta som sänker U-värdet till hyggliga nivåer.

Energimyndigheten har publicerat lite info om energieffektiva fönster också:
http://www.stem.se/web/biblshop.nsf/FilAtkomst/fonstereloff.pdf/$FILE/fonstereloff.pdf?OpenElement




 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.