Såg denna denna färgspruta på Jula
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...tyg/elektriska-fargsprutor/fargspruta-011485/
Känner mig alltid lite suspekt mot saker som är lite för billiga speciellt de som Jula valt att ta bort Kundrecensioner på.
Är det någon som köpt den och kan säga ifall det är värt att skaffa för lätt hobbymålande. Ska nämligen måla några träbodar och staket i sommar och skulle vara väldigt smidigt att ha en sådan till det utan att behöva lägga halva månadslönen på en om man ändå bara ska använda lite ibland.
Eller är det vettigare att använda en sådan här på kompressorn?
https://www.jula.se/catalog/verktyg...ckluftsverktyg/fargsprutor/fargspruta-082209/
 
Jag köpte minsta modellen av proffsmaskinen från Wagner, är nöjd. Är inte så värt mycket dyrare.
https://www.amazon.se/WAGNER-237105...id=1654068888&sprefix=Wagner+c,aps,102&sr=8-1

I grund är det så klart en mycket enkel kontruktion så jag tror Julas fungerar, du ska inte gå på en sån färgspruta du tänkte till, den är till för helt andra ändamål (lacka).
Det fungerar med en HVLP-spruta av modell https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...tyg/elektriska-fargsprutor/fargspruta-059040/ , men det är rätt drygt att blanda och man får inte så tjockt färglager som man önskar utomhus.
 
C corre skrev:
Jag köpte minsta modellen av proffsmaskinen från Wagner, är nöjd. Är inte så värt mycket dyrare.
[länk]

I grund är det så klart en mycket enkel kontruktion så jag tror Julas fungerar, du ska inte gå på en sån färgspruta du tänkte till, den är till för helt andra ändamål (lacka).
Det fungerar med en HVLP-spruta av modell [länk] , men det är rätt drygt att blanda och man får inte så tjockt färglager som man önskar utomhus.
Ok. Den ifrån Wagner är ju dock mer än dubbelt så dyr. Men den är antagligen även mycket mera driftsäker. Har redan en HVLP som jag länkade till. Köpte den för att måla fönster men den blev aldrig använd då min kompressor var för klen vud tillfället. Har haft den liggandes på en hylla i verkstaden i sin förpackning sedan dess. Har nu en bättre kompressor men inte haft tillfälle att använda den. Vet dock att det tyvärr går åt en massa extra färg när man har en luftdriven variant. Är inte så farligt vid mindre projekt men blir snabbt värre vid större projekt som stacket och väggar på träbodar etc.
Får kanske kolla med min far ifall han kan tänkas hjälpa till med finanserna för Wagner modellen istället i utbyte med attjag hjälper honom att bättra på lite färg åt honom också.
 
Du säljer den utan problem för 3/4 av pengarna skulle jag tro.
Skönt om den lite, tvätta allt noga och lägg en filt över när du målar så kommer den bra ut vid försäljning.
 
Nu har jag målat garaget med Julas spruta, vanlig akrylat som jag spätt med kanske 10-20% vatten.
Funkar kanon, helnöjd. Mycket förberedelser men går väldigt snabbt att måla.
Ska måla huset nu härnäst.
Köpte en 50 cm förlängare från Amazon till den.
Slangen hade kunnat vara lite längre och mjukare kvalitet, men det går ju komplettera med.
 
Raskus Raskus skrev:
Nu har jag målat garaget med Julas spruta, vanlig akrylat som jag spätt med kanske 10-20% vatten.
Funkar kanon, helnöjd. Mycket förberedelser men går väldigt snabbt att måla.
Ska måla huset nu härnäst.
Köpte en 50 cm förlängare från Amazon till den.
Slangen hade kunnat vara lite längre och mjukare kvalitet, men det går ju komplettera med.
Vilken spruta är det? funkar med vattenbaserad lasyr tro?
 
Har du en länk till förlängaren, farsan köpte en sådan spruta och han kan nog behöva all räckvidd han kan få

Raskus Raskus skrev:
Nu har jag målat garaget med Julas spruta, vanlig akrylat som jag spätt med kanske 10-20% vatten.
Funkar kanon, helnöjd. Mycket förberedelser men går väldigt snabbt att måla.
Ska måla huset nu härnäst.
Köpte en 50 cm förlängare från Amazon till den.
Slangen hade kunnat vara lite längre och mjukare kvalitet, men det går ju komplettera med.
 
Lasyr funkar
Länken till maskinen hittar du i trådstarten
J JK1891 skrev:
Vilken spruta är det? funkar med vattenbaserad lasyr tro?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.