Hej!

Vi har precis köpt ett hus som har ett Ikea-kök från 2011 och vi skulle vilja byta ut den befintliga bänkskivan i trä mot en i sten (komposit).
Vi var och pratade lite med Ikea men tyckte inte vi fick speciellt bra hjälp där med tanke på att de mest var intresserade av att sälja ett helt nytt kök snarare än att hjälpa oss att göra några små förändringar i vårt befintliga.

Så vi undrar om någon har något bra tips om var man annars kan vända sig för att få bra hjälp med att köpa och installera en ny bänkskiva?
Vi bor i Örebro så gärna om någon har tips på lokala företag eller butiker som kan rekommenderas dit man kan gå och få råd och hjälp med att bolla idéer.
 
Ni får nog vända er till en leverantör av stenskivor, de kan nog hjälpa er.
Jag skrev bara "stenskiva" i en google-sökning och fick massor med träffar.
Sedan kan ni höra efter här och på andra ställen vad folk har för erfarenhet av just de leverantörerna.
 
Har köpt en bänkskiva i keramik via IKEA och de använder en underleverantör som heter Nerostein. Och den processen har varit allt annat än bra. Beställde skivan i början av april och den finns inte på plats ännu. Underleverantören uteblev från tillfället då de skulle mäta, sedan när skivan skulle monteras visar det sig att de mätt fel samt att skivan gick sönder. Så rekommenderar er inte att köpa skiva via IKEA….
 
T TureM skrev:
Har köpt en bänkskiva i keramik via IKEA och de använder en underleverantör som heter Nerostein. Och den processen har varit allt annat än bra. Beställde skivan i början av april och den finns inte på plats ännu. Underleverantören uteblev från tillfället då de skulle mäta, sedan när skivan skulle monteras visar det sig att de mätt fel samt att skivan gick sönder. Så rekommenderar er inte att köpa skiva via IKEA….
Jag kan ge en till syn här. Vi beställde kvartskompositskiva via IKEA i februari, sedan gjorde vi allt själva så vi beställde uppmätning i mitten av maj via mail. Fick svar direkt att de hade mycket att göra, men efter en dag kom en bokning redan nästa vecka. Han som mätte var riktigt trevlig och seriös, diskuterade lite alternativ och hade förslag. Han gissade att leveransen skulle ta ca 3 veckor. FIck efter ca 1 vecka besked om att den skickats på produktion och troligen skulle komma inom 2 veckor. I dagsläget har vi 1 vecka kvar på det, så vi får se hur installationen går (får väl försöka komma ihåg att uppdatera här).

Sedan har vi deras kundtjänst. De har två olika delar - en del som hanterar fakturor och sedan en del för generell kundtjänst. Telefonnumret verkar inte vara någon idé att ringa. Jag har försökt, men de har ingen kö och det är antingen upptagen eller så är det ingen som svarar när signaler går fram. De verkar dock svara på mail relativt fort.

På fakturadelen kommer inga svar på mail (trots att de uppmanar att skicka dit vid fakturafrågor). Även om man beställer via IKEA så betalar man en installationsavgift direkt till Nerostein och hanteringen av detta är bristfällig för att säga det milt.

Så hittills skulle jag säga att min erfarenhet är i linje med majoriteten av de betyg som finns online vilket är bra personal som kommer ut (mätning i mitt fall) och hopplös kundtjänst (delvis). Jag hoppas att det inte går för mig som för TureM ovan vid installationen bara...

Men, jag tog in 2 offerter utöver IKEA på motsvarande skiva och priset skiljde sig 50 000 (80 vs 30) så jag tänkte att jag kan hantera lite tveksam kundtjänst.
 
  • Gilla
bjorn1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.