Hej! Jag har just flyttat in i lägenhet och har en inglasad balkong. Enligt tidigare ägaren var något trasigt så det gick inte att ta bort alla fönster som det var nu. Vet inte hur detta fungerar, men behöver ta reda på vilket företag som gör denna typ av inglasning och vem som kan laga det som nu är fel? Tacksam för alla tips. :)
 
  • Utsikt från en inglasad balkong med potentiellt trasiga fönsterramar och ett låsmekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

Är det fler lägenheter som har likadan inglasning?
I så fall fråga de grannarna eller fråga styrelsen om det gäller samtliga lägenheter. Kanske det står i bygglovshandlingarna som kommunen har.
 
Hej och tack för svar. Jag har redan pratat med föreningen samt skrivit på fb-sidan som vi har och det verkar som att de andra har annan typ av inglasning så det var därför jag vände mig hit.
 
BirgitS
Eftersom man behöver bygglov för att glasa in en balkong så föreslår jag att du kontaktar kommunens bygglovsavdelning för att därifrån få en kopia på de papper som skickades in när bygglovet begärdes.

Eftersom inglasningen inte verkar ha några särskilda unika detaljer kan det ju vara svårt för någon att veta vem som har gjort den.
 
S Susanna bygger om skrev:
Hej! Jag har just flyttat in i lägenhet och har en inglasad balkong. Enligt tidigare ägaren var något trasigt så det gick inte att ta bort alla fönster som det var nu. Vet inte hur detta fungerar, men behöver ta reda på vilket företag som gör denna typ av inglasning och vem som kan laga det som nu är fel? Tacksam för alla tips. :)
Vad är det som inte fungerar med din nuvarande inglasning?
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Vad är det som inte fungerar med din nuvarande inglasning?
Alltså enligt tidigare ägare var en av ”knapparna” trasiga så det var problem med just det fönstret.

tänkte om någon kände igen denna typ av inglasning så jag kunde få veta vilket företag de kom ifrån och att man kan reparera det fönster som inte fungerar. Jag har ännu inte vågat mig på att ta ner något ännu.
 
Hör med glasmästare i närheten,troligen är inglasningen gjord av någon i närheten.
 
Ja de andra i föreningen verkar ha annan typ av inglasning men om någon känner igen knopparna på bilderna hojta till, föe det är en sån som är trasig.
 
S Susanna bygger om skrev:
Alltså enligt tidigare ägare var en av ”knapparna” trasiga så det var problem med just det fönstret.

tänkte om någon kände igen denna typ av inglasning så jag kunde få veta vilket företag de kom ifrån och att man kan reparera det fönster som inte fungerar. Jag har ännu inte vågat mig på att ta ner något ännu.
Du kan inte öppna glaspartierna? För att knappen inte fungerar?
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Du kan inte öppna glaspartierna? För att knappen inte fungerar?
Det äer en av knapparna som är trasig så ett av glaspartierna går inte att öppna så det är därför jag vill veta vilka som tillverkar dessa så att jag kan få en ny knapp, den på bilden är en av dem som fungerar.
 

Bästa svaret

MrJay
Ser ut som inglasning från Lumon, har dock inte sett ”knoppen” på bild tidigare. Oavsett fabrikat så kan du vända dig till Ryds Glas då hjälper de dig.
 
MrJay MrJay skrev:
Ser ut som inglasning från Lumon, har dock inte sett ”knoppen” på bild tidigare. Oavsett fabrikat så kan du vända dig till Ryds Glas då hjälper de dig.
Tack snälla du! Nu vet jag i alla fall vart jag ska vända mig! :)

Med vänlig hälsning,
Susanna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.