Hej,
Jag köpte också dessa från rusta. För mig jag körde fransk 10x100 på dem med bricka :)
 
Kosyer Kosyer skrev:
Hej,
Jag köpte också dessa från rusta. För mig jag körde fransk 10x100 på dem med bricka :)
Kanon! Tack för snabbt svar
 
L LasseR skrev:
Tack för bilder!
Det ser ut som att dina takstolar är i princip vinkelräta? Mina lutar 30 grader så jag antar att jag behöver ha ett fäste som är justerbart för att få det att fungera, t.ex.

[bild]
Det hade varit intressant att få se bild på hur montering med det fästet ser ut tillsammans med en Rustamarkis.

Lasse
Hur blev det för dig? Är i samma situation nu och nyfiken på hur du löste det :)
 
R Robinjo1 skrev:
Hur blev det för dig? Är i samma situation nu och nyfiken på hur du löste det :)
Jag använde till slut originalfästena som följde med markisen, skruvade fast en regel på takstolen.

Lasse

Installation av en markis med originalfästen fastskruvade på en träregel under takstolen utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag köpte en 4,5x3 m på Rusta. Dom säljer även specifika takfästen separat för 99 kr styck, men det är lite knöligt att beställa dom då dom inte finns i lager i butikerna. Det dom gjorde var att dom la en beställning som "reservdel" (då blir det fraktfritt) till varuhuset, så fick jag ett SMS när dom hade kommit, så kunde jag hämta ut dom.
 
Är ni nöjda med kvalitén på rustas markiser?
 
Även jag är i markisträsket och klampar, prisskillnaden på en terassmarkis från rusta mot för en lite mer premium talar väl inte för kvalitén på rustas modell direkt, vore väldigt intressant att höra vad ni som har hunnit använda dom ett tag tycker om kvalitén och rent allmänt om vad jag kan förvänta mig?
 
A andreasjoo skrev:
Även jag är i markisträsket och klampar, prisskillnaden på en terassmarkis från rusta mot för en lite mer premium talar väl inte för kvalitén på rustas modell direkt, vore väldigt intressant att höra vad ni som har hunnit använda dom ett tag tycker om kvalitén och rent allmänt om vad jag kan förvänta mig?
Bara positivt från mitt håll. Den fungerar klockrent och har aldrig strulat sedan den installerades 2021. Vi har använt den en hel del på somrarna
 
A andreasjoo skrev:
Även jag är i markisträsket och klampar, prisskillnaden på en terassmarkis från rusta mot för en lite mer premium talar väl inte för kvalitén på rustas modell direkt, vore väldigt intressant att höra vad ni som har hunnit använda dom ett tag tycker om kvalitén och rent allmänt om vad jag kan förvänta mig?
Samma här! Haft sedan 2021 (3st) och allt har fungerat klockrent. Ingen rost, inget solblekt.
 
A andreasjoo skrev:
Även jag är i markisträsket och klampar, prisskillnaden på en terassmarkis från rusta mot för en lite mer premium talar väl inte för kvalitén på rustas modell direkt, vore väldigt intressant att höra vad ni som har hunnit använda dom ett tag tycker om kvalitén och rent allmänt om vad jag kan förvänta mig?
Likadant här, markisen fungerar bra och har heller inte blekts speciellt mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.