Vad är det för material i väggen? Troligen skall du dra skruven i en plugg och då är Spax det sämsta alternativet beroende på utformningen av första delen av skruven, den drar sönder pluggen. Skall du du dra i träreglar så funkar det bra.
 
Nicro Nicro skrev:
Vad är det för material i väggen? Troligen skall du dra skruven i en plugg och då är Spax det sämsta alternativet beroende på utformningen av första delen av skruven, den drar sönder pluggen. Skall du du dra i träreglar så funkar det bra.
Glömde och skriva att det är träreglar , har byggt upp två ny innerväggar 70 mm reglar med kottlingar i rätt höjd 45x95 infällt , vilken längd räcker ?
 
L Lennart Holmberg skrev:
Glömde och skriva att det är träreglar , har byggt upp två ny innerväggar 70 mm reglar med kottlingar i rätt höjd 45x95 infällt , vilken längd räcker ?
Gips utan på dessa
 
Anpassa skruvlängden så att skuven INTE går igenom regeln.
(Till skillnad mot om den skall i en plugg, då skall den gå igenom pluggen.)
 
Nicro Nicro skrev:
Anpassa skruvlängden så att skuven INTE går igenom regeln.
(Till skillnad mot om den skall i en plugg, då skall den gå igenom pluggen.)
ok tack
 
6 mm spax känns överdrivet men 5x40 skulle jag använda.
Kommer du olyckligt nära änden på kortlingen så är ju risken större att det spricker med en 6 mm.
Protte
 
Och använd skruv med en kullrig skalle
Typ
Skruv med kullrig skalle och gängor för byggprojekt på vit bakgrund
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
prototypen prototypen skrev:
6 mm spax känns överdrivet men 5x40 skulle jag använda.
Kommer du olyckligt nära änden på kortlingen så är ju risken större att det spricker med en 6 mm.
Protte
Har satt 45x95 för att få lite säkerhet , då är det isåfall den stående regeln 45 bredd , har markerat på så jag vet var centrum är på stånden
 
Om du är orolig, prova att dra i en skruv och dra ut den med bräckjärn.

Protte
 
  • Gilla
Lennart Holmberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.