Ni som är med i föreningar, har ni startat upp igen?
Körs det på som innan corona eller spritas det hejvilt efter / under / före möten?
 
Skulle tro att det är en försvinnande liten del som inte har startat upp igen i någon form.
De föreningar jag personligen är med i är idrottsrelaterade och vid träningar etc. spritas inte något specifikt, har heller inte sett någon med handsprit eller dylikt i omklädningsrum.
Hur föreningen gör vid styrelsemöten eller liknande har jag inte någon insikt i.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ok, i min förening så verkar pandemin fortsätta precis som för ett år sen, därför blev jag lite fundersam.
Men sen verkar vissa aktiviteter gå bra, så det känns lite konstigt
 
  • Wow
whak
  • Laddar…
Vad är det för förening? Och vad är anledningen, restriktioner är ju bortplockade i samhället i stort, så hur motiveras fortsatta dito i föreningen?
 
Anledningen är att man anser att det fortfarande är en pågående pandemi.
Man mer eller mindre nekas tillträde till föreningens egna ägda lokaler utom under vissa väldigt begränsade tider och då med vissa regler...
 
Fairlane
De föreningar jag och barnen är med i kör som vanligt och har gjort det ett tag nu. Ett tag var föräldrar inte välkomna in i ishallen, vare sig på träning eller tävling, men inget sådant finns kvar länge.
 
Här var det knappt så att pandemin märktes förutom i kommunala verksamheter osv. De privata föreningarna hade kanske lite meningslösa regler för syns skull men de försvann helt i februari någon gång. Nu är det som vanligt och pandemin nämns bara när någon blir sjuk.
 
Vad har styrelsen för rättigheter att begränsa medlemmar att besöka föreningens egenägda lokaler?
Och även att bestämma när förenings maskiner får användas av medlemmarna dom är köpta till?
 
Jag vet inte utan gissar bara, men jag skulle nog gå till stadgarna och läsa dem ordentligt. Styrelsen har väl rimligtvis ganska mycket att säga till om i hur föreningen drivs och dess ägodelar hanteras/används, men det bör ju finnas någon rimlighet i det.
Annars är det väl läge att börja titta på sätt att avsätta styrelsen om den inte sköter sig.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Jag vet inte utan gissar bara, men jag skulle nog gå till stadgarna och läsa dem ordentligt. Styrelsen har väl rimligtvis ganska mycket att säga till om i hur föreningen drivs och dess ägodelar hanteras/används, men det bör ju finnas någon rimlighet i det.
Annars är det väl läge att börja titta på sätt att avsätta styrelsen om den inte sköter sig.
Ja problemet är ju att ingen vill ta på sig det ansvaret :D
Det är väl som vanligt, man klagar men orkar inte ta tag i det och göra nåt åt det :D:D
 
Föreningen bör följa folkhälsomynidghetens rekommendationer, stadgar kan nog inte hålla folk borta från lokalerna på något sätt om det rör sig om coronarädsla…
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Föreningen bör följa folkhälsomynidghetens rekommendationer, stadgar kan nog inte hålla folk borta från lokalerna på något sätt om det rör sig om coronarädsla…
Jag tolkar problemet här som tvärt om, att fohm har tagit bort restriktionerna men att styrelsen inte vill dra igång verksamheten ändå. Men jag kanske missförstått @nino?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Det är nog mer så att vissa inte vill
tveksamt tveksamt skrev:
Jag tolkar problemet här som tvärt om, att fohm har tagit bort restriktionerna men att styrelsen inte vill dra igång verksamheten ändå. Men jag kanske missförstått @nino?
Ja precis
Eller viss verksamhet finns för vissa medlemmar men inte för alla.
Användning av Verktyg / maskiner som föreningen äger är begränsat, när jag har frågat så är svaren olika varje gång...
Det är corona, det är stölder eller försäkringsfråga.
Köper rakt av att man inte vill ha öppet hur som helst men det måste ju vara raka och underbyggda svar, inte svävande och olika orsaker varje gång.
Självklart måste ju nåt göras om det försvinner grejer men det är den 3de orsaken till varför det inte är öppet för medlemmar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.