galento galento skrev:
Sen är det ju många som kallar snöskoter för skoter , skoter är ju är en typ av moped
eller motorcykel med små hjul, vindskydd framför knäna och inbyggd motor.

Skoter – Wikipedia

Många skotrar kallas också för Vespa som är ett modellnamn från Piaggio , ungefär
som att kalla alla kombibilar för V70.

Skoter - det du egentligen menar är ett "genomstigningsbart fotplatåfordon" tror jag?
 
  • Haha
galento
  • Laddar…
galento galento skrev:
Sen är det ju många som kallar snöskoter för skoter , skoter är ju är en typ av moped
eller motorcykel med små hjul, vindskydd framför knäna och inbyggd motor.

Skoter – Wikipedia

Många skotrar kallas också för Vespa som är ett modellnamn från Piaggio , ungefär
som att kalla alla kombibilar för V70.
Skoter är svårt. Det här dyker upp när jag bildgooglar:
Google-sökresultatsida som visar olika typer av skotrar och snöskotrar med prisinformation och betyg.
 
Om jag bildgooglar på "skoter" så får jag det här. Inga Italienska mopeder där inte...


Skärmklipp av Google-sökresultat på "skoter" med bilder på olika snöskotrar i snöiga landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Paulina123
  • Laddar…
galento
MathiasS MathiasS skrev:
Skoter - det du egentligen menar är ett "genomstigningsbart fotplatåfordon" tror jag?
Mycket praktiska fordon (y) eftersom man ofta kallar snöskoter för skoter är det ju inte konstigt att det kommer upp när man googlar.
 
En skoter har band och skidor, främst tänkt för snö men gräs,asfalt och vatten används också när man har abstinens. Moped/motorcykeln kallas Vespa och kan vara av märket Piaggio, Honda eller nåt annat.
Allt annat är felaktigt.
 
  • Gilla
  • Wow
OskarL och 2 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
En skoter har band och skidor, främst tänkt för snö men gräs,asfalt och vatten används också när man har abstinens. Moped/motorcykeln kallas Vespa och kan vara av märket Piaggio, Honda eller nåt annat.
Allt annat är felaktigt.
Va?

En Vespa är en modell från tillverkaren Piaggio. En Vespa kan inte vara en Honda eftersom det är en Piaggio.
 
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
En skoter har band och skidor, främst tänkt för snö men gräs,asfalt och vatten används också när man har abstinens. Moped/motorcykeln kallas Vespa och kan vara av märket Piaggio, Honda eller nåt annat.
Allt annat är felaktigt.

Precis. Och Frigolit, Plyfa och Masonite kan vara tillverkat av en massa olika företag...

Eller?
 
useless useless skrev:
Precis. Och Frigolit, Plyfa och Masonite kan vara tillverkat av en massa olika företag...

Eller?
Precis.
Och en HD kan vara tillverkad av såväl Honda som Suzuki, så länge den låter mycket, har taskig väghållning och jättemycket krom.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Om jag bildgooglar på "skoter" så får jag det här. Inga Italienska mopeder där inte...
Får du inga annonser? För mig dyker det upp (varianter på) italienska mopeder där.

Kollage av annonser för olika typer av skotrar och elscootrar, inklusive en varningsskylt för snöskoter.
 
Jag har sagt nej till annonser.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
galento
V Ville_Vessla skrev:
En skoter har band och skidor, främst tänkt för snö men gräs,asfalt och vatten används också när man har abstinens. Moped/motorcykeln kallas Vespa och kan vara av märket Piaggio, Honda eller nåt annat.
Allt annat är felaktigt.
Nä det är du som har fel.
 
galento
B Bonzo2000 skrev:
Precis.
Och en HD kan vara tillverkad av såväl Honda som Suzuki, så länge den låter mycket, har taskig väghållning och jättemycket krom.
Jaha är ju så dumt att det nästan inte är värt att diskutera ;):rofl:
 
Redigerat:
Alfredo Alfredo skrev:
Får du inga annonser? För mig dyker det upp (varianter på) italienska mopeder där.

[bild]
Kunde vara värre.
Kollage av bilder på Scooter, tysk musikgrupp, med scennärvaro och porträttbilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Bassrunner och 3 till
  • Laddar…
hsd
Stava med c....
 
Jag läste just ett par nya inlägg i tråden "Medlemmen Justus Andersson", där skrevs det så fint "Vila i frid" inget R.I.P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.