Docno
Har ett hus från början av 60 talet där putsen på några källarväggar har börjar släppa nertill. Hur lagar jag det bäst? Är det putsbruk C som gäller eller funkar husfix också? Kan jag använda silikatfärg när jag målar väggen?
 
N
Bilder är inte fel, men använd c bruk.
Ardex A46 är bättre än husfix, men man har bara en halvtimme på sig.
 
  • Gilla
Docno
  • Laddar…
Jag putsat källarväggar invändigt med Weber 135, det är ett c-bruk. Blandas med vatten och blir som ett spackel nästan.
 
  • Gilla
Docno
  • Laddar…
B
Ja använd silikatfärg. Den är öppen så väggen kan torka.
 
  • Gilla
Docno
  • Laddar…
Docno
B BSOD skrev:
Ja använd silikatfärg. Den är öppen så väggen kan torka.
kan du rekommendera något särskilt fabrikat eller funkar det lika bra med Biltemas mur och puts färg?
 
B
Docno Docno skrev:
kan du rekommendera något särskilt fabrikat eller funkar det lika bra med Biltemas mur och puts färg?
Provade biltemas färg på kaninens hus (ja, kaninen bor i ett murat hus...), men frun glömde att lägga primer/murgrund först. Den började ramla ner efter 2-3 år, men jag vet inte om det beror på att grunden saknades eller att färgen var dålig.

Så jag vet tyvärr inte, brukar köpa bauhaus silikatfärg, ev. Är det beckers de säljer, jag minns inte riktigt. Men den är rätt dyr, men verkar funka bra i alla fall.
 
  • Gilla
Docno
  • Laddar…
Docno Docno skrev:
kan du rekommendera något särskilt fabrikat eller funkar det lika bra med Biltemas mur och puts färg?
Jag målade med flyggers mur- och grundfärg., sitter kvar på ytterväggarna 7 år senare.
 
  • Gilla
Docno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.