Hej! Nu vet jag inte om detta hamnade under rätt rubrik! Jag undrar om någon vet något om kvalite på vita innedörrar. Tänkte byta och har tittat på Coop, Beijers, Byggmax.. Behöver 9 st så man vill ju ha det till hyfsat pris men framför allt bättre kvalite än på dom vi har nu!
 
  • Gilla
cjfmagnusson
  • Laddar…
Jag har ByggMax dörrar som funkar kalas. Coop säljer samma som dessa tror jag och Beijer kör Swedoor-Kilsgaard.

Summa kardemumma så tror jag att det är samma dörr i alla 3 fallen bara det att Coop och ByggMax inte bär namnet Swedoor-Kilsgaard utan är omärkta.

Jag kan rekommendera ByggMax iallafall för de har jag själv.
 
Vad är ett hyfsat pris?

jag tycker att innedörrarna är oerhört viktiga för att få en allmän kvalitetskänsla. Det är precis som skillnaden att stänga en mercedes dörr jämfört med en skoda dörr. Innedörrar, jag tycker de ska kännas lite dämpade när man stänger till förren samt att det känns mjukt när i själva handtaget när man stänger till.

Mvh
Andreas
 
K
Jag har standarddörrar från Swedoor, vita spegeldörrar, gillar dom inte alls. Bytte ut dörren till tvättstugan till en 30dB ljudklassad dörr för jag ville inte höra tvättmaskiner etc in i köket, den dörren är kanonbra. Byggde huset med tanken att alla rum skulle vara något så när ljudsiolerade, OSB skivor bakom gipset samt isolering i innerväggarna, väggarna är jättebra men ljudet går rakt igenom dom tunna pappersdörrarna jag har. Får väl byta dom en efter en när barnen blir tonåringar och börjar spela stereo...
 
Hej!

Ken:
Vad är det för märke på den ljudisolerade dörren du köpte? Är också på jakt efter en dörr till tvättstugan.
Vad kostade den?

/Jonas
 
Summa summarum - du får vad du betalar för.

Jag bor i bostadsrättslägenhet och kände att bara byta karmar och dörrar från 60 tal till nutid gjorde mig nöjd.

Dock kan jag hålla med föregående talare att ur ljudisoleringshänseende är detta inget bra val.

Den dagen jag flyttar till hus lär jag också resonera ur ett mer ljuddämpande perspektiv särskilt tvättutrymme osv.
Då har vi även hamnat i en dyrare klass med högre kvalitet. :)
 
Vi väljer mellan Ekstrands dörrar och Dooria. Det lutar åt Dooria. Ekstrands leverarar direkt och har nästan samma kvalitet som Dooria.
 
Calle Anka skrev:
Vi väljer mellan Ekstrands dörrar och Dooria. Det lutar åt Dooria. Ekstrands leverarar direkt och har nästan samma kvalitet som Dooria.
Vi köpte vita spegeldörrar i trä (inte pappersdörrar) från Kungsäter, och det borde vara ungefär samma sak som Dooria. Jag är mycket nöjd med finish och kvalitet på dörrarna.
 
Kungsäter ÄR numera Dooria...
Har också Kungsäter massiva spegeldörrar, den enda nackdelen med dem som jag upplevt hittills är att de p.g.a tyngden har en ganska bra rörelseenergi som inte är positiv när små barnfingrar kommer ivägen :(

I övrigt har Swedoor liknande som säkert är lika bra. Jag tyckte att Kungsäter var aningen snyggare så det blev dem.
 
Aj då det där lät inte bra....en aspekt jag inte tänkt på med 2 kids (3 år, 7 månader). Får skaffa något dörrstopp så de inte klämmer sig.

Lillsyrran får tillräckligt med stryk av brorsan så några ytterligare blessyrer har hon inte gjort sig förtjänt av.

Frasse....har du trädörrar typ eller?
 
Vitmålade, jag har för mig att det är en kombination av massiv trä och MDF. Tunga är de i varje fall.

Vi beställde grundmålade och har tänkt slutstryka själva, vi gillar när det inte är helt perfekt sprutmålat. Nu när de grundmålade har suttit ett tag så börjar vi nästan gilla dem som de är, lite "Ernst varning" då de är slipade efter grundmålningen och således har lite patina ;)

Har för övrigt handlackat alla snickerier typ lister, foder, socklar o.s.v.
 
Tack för svaren!! Får man fråga vad en massiv dörr kostar på ett ungefär?
 
Vi har valt Ekstrands... Känns lite rejälare än Dooria, Swedoor etc.... Massivträ istf MDF.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.