Hej,

Enkelt förklarat så blåser jag upp olika föremål och bygger med glas/kolfiber runtom och behöver stabilt tryck under längre tid. Dock så har jag en liten extern ventil som sitter i anslutning till "ballongen" som pyser lite, lite luft.

Hur kan jag få kompressorn att fylla på om den tappar trycket sakta? Säg att den tappar 0,3 bar så skall den fylla upp om ni förstår?

Har nyligen köpt mig en beggad ABAC kompressor på 24 liter.

*Lånad bild, men ser ut att vara exakt modell*
 
  • ABAC luftkompressor på 24 liter med manometrar, använd för att bibehålla tryck i projekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Stolf91 skrev:
Hej,

Enkelt förklarat så blåser jag upp olika föremål och bygger med glas/kolfiber runtom och behöver stabilt tryck under längre tid. Dock så har jag en liten extern ventil som sitter i anslutning till "ballongen" som pyser lite, lite luft.

Hur kan jag få kompressorn att fylla på om den tappar trycket sakta? Säg att den tappar 0,3 bar så skall den fylla upp om ni förstår?

Har nyligen köpt mig en beggad ABAC kompressor på 24 liter.

*Lånad bild, men ser ut att vara exakt modell*
Någon form av tryckluftsregulator
 
Borde väl inte vara svårare än att du skruvar ner tryckregulatorn? Dvs den röda hatten brevid tryckströmbrytaren.
Eventuellt kan regulatorn på kompressorn vara lite för dålig för ditt syfte, men det finns dyrare varianter att köpa som antagligen är bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.