A AskeHolst skrev:
Nej inga problem, det kostade 10,9€ i frakt. Det tog ett par dagar innan de skickade, sen två dagar transport så en vecka totalt, men jag beställde annat också så jag vet inte vad som försenade.
Hur betalade du?
 
  • Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
A A.G skrev:
Hur betalade du?
Paypal
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Precis beställt en Makita DUR181Z, hoppas den duger bra till att trimma gräskanter? :surprised:

Hade det inte varit för att det tog 10-14dgr hade jag beställt den från svh24.de!
 
C crazytok skrev:
Precis beställt en Makita DUR181Z, hoppas den duger bra till att trimma gräskanter? :surprised:

Hade det inte varit för att det tog 10-14dgr hade jag beställt den från svh24.de!
Intressant. Är intresserad av den eller 187:an.
 
Såg inte riktigt varför jag skulle behöva 187’an, den är säkert bättre men till att trimma min gräskanter kommer 181’an duga bra.... tyckte den såg smäcker ut.
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Det är rätt stor skillnad, jämförde dom på Bauhaus och 181z är betydligt nättare och smidigare.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Jag har både en dur181 och en dur189 på olika ställen.

181:an är mindre och smidigare men tråden är bara 1,6mm enkeltråd och går av väldigt lätt. essutom hamnar hela viken framför kroppen vilket blir väldigt tröttsamt. Motorn är inte borstlös

189:an är väldigt lik 187 med ett par skillnader. Det går att ändra längden på röret för att passa till olika långa personer. Röret är också lite böjt vilket gör att trimmer huvudet hamnar närmare fötterna. Den blir alltså lättare att trixa med bland buskar och odlingar. Av outgrundliga anledningar är 189 vänstergängad och 187 högergängad så tillbehövern går itne att byta mellan maskinerna. Jämfört med 181:an så är motorn borstlös och den har dubbel tråd på 2mm som håller mycket bättre.

181:an är perfekt på min lilla villa tomt för att ta kanter medan 189:an bor på sommarstugan där den tar kanter och en hel del högt gräs vilket den klarar bra. För sly åker någon av de större bensinarna fram.
 
  • Gilla
A.G och 1 till
  • Laddar…
Bra förklarat! Då funkar nog 181’an bra till mig... (y):D
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Är ni nöjda med 181an efter några år?
 
Unikt namn
Undrar detsamma. Velar mellan 181 och 192.
 
Har en 181. Lätt att använda funkar bra i en villatomt för gräskanter och lie grövre. Okej batteritid.
 
A A.G skrev:
Har en 181. Lätt att använda funkar bra i en villatomt för gräskanter och lie grövre. Okej batteritid.
Vilket batteri?
 
18v 4,0 Ah
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Jag är nöjd med min 181. Har en villatomt och den gör jobbet utan tjafs. Kör vanligtvis med ett 5ah batteri vilket räcker bra.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Min är påväg nu
Hoppas jag blir nöjd men det verkar så på er
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.