Hej!
Har en helt ny och nyinstallerad Automower 315 mark II. Den säger nu sedan installation ”Ingen slingsignal” på display efter att den laddat klart.
Laddstationen lyser grönt så jag tycker inte att det borde vara något fel på begränsningskabeln?
Tar jag ut den från laddstationen och startar den på gräsmattan går den igång och klipper bra. Den följer begränsning och guideslinga som den ska. Kommer tillbaka när den ska ladda och precis när schemalagd start av nästa klippning kommer säger den ”ingen slingsignal”.
Den har laddat klart, laddstation lyser grönt. Men den säger ingen slingsignal istället för att backa ut och köra igång.
Jag har startat om, kalibrerat guide, upprättat ny slingsignal. Kollat alla kontakter. Flyttat laddstationen provisoriskt för att se om något störde den men samma fel uppstår efter färdig laddning och dags att påbörja nästa klippning. Bild på den provisoriska installationen kommer med i inlägget.
Någon som har någon idé om vad som kan vara felet eller något tips om vad jag kan göra mer?

Tack på förhand!
 
  • Skärm med felmeddelanden för en Automower med varningar som "Ingen slingsignal" och "Anslutning ändrad".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av felmeddelanden "Ingen slingsignal" upprepade gånger på en Automower-app.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på en Automower 315 med felmeddelandet "Ingen slingsignal" och inställningsmeny.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på Automower 315 visar ECO-läge med knappsats och logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på en Automower 315 med felmeddelandet "Ingen slingsignal" och knappsatsen synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Automower 315 mark II på gräsmatta med laddstation som lyser grönt, provisorisk installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan ju kolla i info-menyn (lång tryck på 0) om den ger någon ledtråd.
Annars, om du följt inst.anvisningarna och inte lagt en massa beg.kabel i härvor runt laddstationen (ser inte så ut på bilderna) så får du nog höra med inköpsstället.
 
E etompau skrev:
Du kan ju kolla i info-menyn (lång tryck på 0) om den ger någon ledtråd.
Annars, om du följt inst.anvisningarna och inte lagt en massa beg.kabel i härvor runt laddstationen (ser inte så ut på bilderna) så får du nog höra med inköpsstället.
Har du lagt in hur långt den ska backa ur laddstationen?
 
Löste du detta?
Har samma symtom på en 8 år gammal 420.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.