Hej jag har problem med min robot.jag lämnade min 310 i november för service.
Nu när jag skull starta upp den gick den in för laddning , men den stannade inte och laddade den gick bara in och ut 6 gånger sen stannade den utanför ladd plattan. sedan ställde jag in den manuellt på laddning.
slog koden då stod den kvar och laddade sedan gick den ut och klöpp . men det blev samma visa nästa gång den skulle ladda.
Vad gör jag? Vad är det för fel. Den fungerade perfekt i fjol när sesången var slut ?
 
Låter som klipparen inte detekterar att den har kontakt med laddblecken i laddstationen. Kolla att blecken är rena och att klipparen dockar mot blecken på korrekt sätt.
Såg du vad som stod på klipparens display när den inte ville stanna kvar i laddstationen?

Annars får du väl höra med verkstaden som servade klipparen.
 
Det står Laddsystemprolem. Det är konstigt när man sätter in den själv på laddning stannar den kvar och laddar. Skickar man in den för parkering stannar den också kvar
 
Du har inte bytt batteri till ett "piratbatteri"?
 
Nej det är original batteri.Den laddar 60 min klipper 70 min..
 
reklamera servicen
 
Har exakt samma problem med min Gardena Smart Sileno 1000, tror det är samma maskin under kåpan.. den är inne på garantireparation men jag har inte hört något på 2v.
 
T tergo skrev:
reklamera servicen
ok
 
O olle hedlöf1 skrev:
Hej jag har problem med min robot.jag lämnade min 310 i november för service.
Nu när jag skull starta upp den gick den in för laddning , men den stannade inte och laddade den gick bara in och ut 6 gånger sen stannade den utanför ladd plattan. sedan ställde jag in den manuellt på laddning.
slog koden då stod den kvar och laddade sedan gick den ut och klöpp . men det blev samma visa nästa gång den skulle ladda.
Vad gör jag? Vad är det för fel. Den fungerade perfekt i fjol när sesången var slut ?
Har också en 310 som nu börjat stanna av. Kanske är en sjukdom som sprider sig - Corona för robotgräsklippare ;-P

Nä, skojar bara. Hur gammal är din klippare? Vår är 6 år och det står i manualen att batteriet räcker 2-4 år. För egen del misstänker jag alltså att batteriet är dåligt.
Vår stannar nu ofta utanför huset (tror den har svårt att hitta in men har klarat av att till slut hitta in ändå - men detta fallerar nu när batteriet troligen är för dåligt).

Om man håller nere knapparna 7 och 9 ett par sekunder i meny-läget, så får man tillgång till service-menyer. Där kan man se körtid och antal laddningar mm.
Vår visar på 4098 timmar körtid och 3442 laddningar.
Har ännu inte hittat info om detta är på gränsen vad ett batteri förväntas klara av eller inte...

(För ett par år sedan så fick jag också göra rent laddblecken på gräsklipparen, som @etompau skriver. En enkel men bra åtgärd att testa...)
 
Ja jag köpte mi 2016 och inte bytt batteri. min laddar 60 minuter klipper 70
minuter , inte något plomben ännu tror jag.Det var laddan.Jag hade fått fel laddare som inte passade till min robot 310, för åskan tog den för ett och halvt år sedan.Jag hade in de på service i höstas och då gjordes en uppdatering och efter det fungerade inte det efteråt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.