• Perilexuttag i väggen och en matchande perilexstickpropp med spisens kabel ovanpå ett köksgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, den timern funkar. Sen kan det kanske bli trångt bakom spisen med den extra prylen.


Det ser ut att vara lite bränt vid övre vänstra hålet i vägguttaget. Kolla upp det när ni ändå håller på.
 
Redigerat:
  • Gilla
kedjehus1973
  • Laddar…
Ja det ska fungera, men uttaget ska vara fullkopplat och jag blir lite tveksam till installationen då jag ser matningen. Och anläggningen bör kollas av någon som vet hur det ska vara.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Kanske bäst att ta hit elektriker ändå kanske? Man kan väl sätta in en fast installation också?
 
useless useless skrev:
Det ser ut att vara lite bränt vid övre vänstra hålet i vägguttaget. Kolla upp det när ni ändå håller på.
Hmm detta att det är lite bränt… Risk för brand, antar jag? Ser inget bränt på kontakten, men det kan ju varit när den gamla spisen satt i. Elektrikern hade tydligen extremt mycket att göra just nu. Men ska jag dra ut kontakten så länge, tills det är kollat på? Eller stänga av säkringarna?? (Blir lite nojig av sånt här!)
 
Kolla så att spisen är ok att ansluta via timer också. Min nya Electrolux var det inte.

/Höghus
 
  • Gilla
kedjehus1973
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Kolla så att spisen är ok att ansluta via timer också. Min nya Electrolux var det inte.

/Höghus
Varför funkar inte det med timer till din spis ??
 
Det sitter väl elektronik i spisen som måste ha ström hela tiden för att fungera. Bryter man matningen bryts även strömmen till HELA spisen och spisen blir helt strömlös och man tappar ev inställningar.
 
nisse123 nisse123 skrev:
Varför funkar inte det med timer till din spis ??
Funkar gör det säkert, men det står uttryckligen i bruksanvisningen att den inte får kopplas via timer.
Om jag får gissa beror det på att kylfläktarna skall få gå färdigt. De går efter man är klar för att kyla ner ugn och häll och därmed även elektroniken.
Det finns modernare spisvakter som detekterar och bryter vid onormala temperaturer.

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Det finns modernare spisvakter som detekterar och bryter vid onormala temperaturer.
Den TS vill installera har även den funktionen.
 
useless useless skrev:
Den TS vill installera har även den funktionen.
Sedär! Kollade inte eftersom det stod timer.
Kanske blir svårt dock att övertyga reparatören att byta kretskort på garanti om det finns en timerfunktion.

/Höghus
 
Ok. Jag läste på sidan du länkade till i första inlägget. Där står det att den har värmevakt. Men det verkar inte stämma som sagt var.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.