Som ovan -4 år gammal diskmaskin 45cm och felanmäler/läcker vatten i botten...
vid isärplockning ser jag att den läcker på höger sida (vid pilarna), kan inte mycket om såna här saker
så vet inte ens vad den har för funktion. Har redan införskaffat en ny, (Bosch) men vore kul att veta
vad det var som var problemet och kanske fixa innan det blir återvinningen...
 
  • Öppen diskmaskin med synlig läckagepunkt markerad med röd pil på höger sida, placerad i verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av diskmaskin på bord med synligt läckage vid pilen på höger sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
pattwall pattwall skrev:
Som ovan -4 år gammal diskmaskin 45cm och felanmäler/läcker vatten i botten...
vid isärplockning ser jag att den läcker på höger sida (vid pilarna), kan inte mycket om såna här saker
så vet inte ens vad den har för funktion. Har redan införskaffat en ny, (Bosch) men vore kul att veta
vad det var som var problemet och kanske fixa innan det blir återvinningen...
Det är tork fläkten kostar väl runt 3.500.-
 
electroluxaren skrev:
Det är tork fläkten kostar väl runt 3.500.-
vad är det som gör att det läcker?
 
A
Antagligen går den inte då att fukt fastnar för istf ventileras ut
 
Delad maskin med numrerade sektioner: 1. luftintag, 2. motor, 3. vattenavlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1= tas luft in sitter nåt skovelhjul där (torrt)
2= sitter nån slags motor?
3= här är fukt/vatten som rinner sakta (droppar) ner i botten på maskinen
 
Det är bara konstigt att läckaget/droppandet startar under själva diskningen inte under torkperioden…
 
A
pattwall pattwall skrev:
Det är bara konstigt att läckaget/droppandet startar under själva diskningen inte under torkperioden…
vill minnas att fläkten går mer eller mindre hela tiden för att det inte skall droppa ut på golvet
 
electroluxaren skrev:
vill minnas att fläkten går mer eller mindre hela tiden för att det inte skall droppa ut på golvet
aha… låter ju logiskt, får se om man försöker skaffa en sån beggad på eBay och prova/chansa på att det fungerar, tack för info
 
A
pattwall pattwall skrev:
aha… låter ju logiskt, får se om man försöker skaffa en sån beggad på eBay och prova/chansa på att det fungerar, tack för info
kolla först om fläkten går övht inte minst under torkfasen
 
Ja, tänkte inte så mycket på det nåt jag testade läckan men man borde väl höra den?
 
A
pattwall pattwall skrev:
Ja, tänkte inte så mycket på det nåt jag testade läckan men man borde väl höra den?
om man har bra hörsel miele är inte kända för att föra oljud
 
Måste väl gå att se om inte annat, får försöka plocka ihop den och köra nu vet jag åtminstone att den lilla motorn ska snurra ev även när maskinen diskar (går den inte på ett helt program så är det den)…
 
Tack för din hjälp
 
kisumisu
Intressant att Miele maskiner börjar läcka.
Själv fick jag läcka efter 6 år men det var från pumpen.
 
Jo, man förväntade sig inte det direkt med tanke på att dom är dyrare än andra märken...
därför vart man lite nyfiken vad det var som var problemet. Men har nog fastnat lite, blir återvinningen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.