Jag överväger att skaffa en AC till sovrummet för de varma sommarmånaderna. Vad jag förstår får det bli en fast installerad eftersom de portabla låter för högt. Rummet är 11 kvm med ganska lite ljusinsläpp.

Jag blev rekommenderar en sådan här modell: samsung Wind-Free™ Comfort 25 Fast AC

Eftersom jag inte har någon erfarenhet av det här vänder jag mig till er och undrar om ni har några råd kring vad jag bör tänka på eller om det finns någon bättre modell.
 
Samsung har fått dåliga betyg inom detta produktområde. Välj istället kvalitetsfabrikat som t.ex. Daikin, Fujitsu, Mitsubishi, Panasonic eller Toshiba om du vill den ska hålla många år. Finns även Kina-pumpar för kanske något lägre pris men de är också en chansning.
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
J Josth skrev:
Samsung har fått dåliga betyg inom detta produktområde. Välj istället kvalitetsfabrikat som t.ex. Daikin, Fujitsu, Mitsubishi, Panasonic eller Toshiba om du vill den ska hålla många år. Finns även Kina-pumpar för kanske något lägre pris men de är också en chansning.
Okej! Har du kanske till och med tips på modell för ett mindre rum?

Och hur man hittar vem som ska installera den också, eller brukar butikerna erbjuda det?
 
Sittställning
T trädgårdochhus skrev:
Jag överväger att skaffa en AC till sovrummet för de varma sommarmånaderna. Vad jag förstår får det bli en fast installerad eftersom de portabla låter för högt. Rummet är 11 kvm med ganska lite ljusinsläpp.

Jag blev rekommenderar en sådan här modell: samsung Wind-Free™ Comfort 25 Fast AC

Eftersom jag inte har någon erfarenhet av det här vänder jag mig till er och undrar om ni har några råd kring vad jag bör tänka på eller om det finns någon bättre modell.
Jag har en Mitsubishi ln25 i sovrummet. Jag hör min frus andetag genom det minimala sus i tysta läget.

Löjligt bra!
 
Ja Mitsubishi Electric Hero 2 LN25 är ett säkert kort men det finns fler alternativ beroende på vad man tycker om innerdelens färg och design osv. Söker man på respektive fabrikat brukar de ha en lista med återförsäljare. Köper man i butik har de numera en installatör de samarbetar med för att installationen ska ske enligt regelverket.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
J Josth skrev:
Ja Mitsubishi Electric Hero 2 LN25 är ett säkert kort men det finns fler alternativ beroende på vad man tycker om innerdelens färg och design osv. Söker man på respektive fabrikat brukar de ha en lista med återförsäljare. Köper man i butik har de numera en installatör de samarbetar med för att installationen ska ske enligt regelverket.
Tack för tipset!
Eftersom det då drar iväg lite ekonomiskt och jag inte vet hur länge jag kommer att bo i huset överväger jag att köra med en portabel AC. Jag förstår att dem låter mycket högre, men om man kan leva med det för att få det svalt; vilken sort kan då vara intressant? Eller avråder ni mig helt från det...?
 
Sittställning
T trädgårdochhus skrev:
Tack för tipset!
Eftersom det då drar iväg lite ekonomiskt och jag inte vet hur länge jag kommer att bo i huset överväger jag att köra med en portabel AC. Jag förstår att dem låter mycket högre, men om man kan leva med det för att få det svalt; vilken sort kan då vara intressant? Eller avråder ni mig helt från det...?
Hur länge ska du bo kvar ?

Den extra elräkningen på en portal lär dra upp priset i slutändan mer.
 
Sittställning Forlowt skrev:
Hur länge ska du bo kvar ?

Den extra elräkningen på en portal lär dra upp priset i slutändan mer.
Det är osäkert hur länge jag kommer att bo kvar. Vi letar lite efter annat hus, men har ingen brådska så vi kan lika gärna bo kvar 2 eller 5 år.
 
Vi har en portabel men vi stänger av den när vi ska lägga oss. Den låter nått brutalt. Går inte sova i. Tanke är att vi kyler ner nån grad innan så det upplevs svalare och att vi hinner somna innan det blir varmt igen.
 
  • Gilla
trädgårdochhus
  • Laddar…
Portabel AC är verkligen inte att rekommendera, effekt och ljudnivå är katastrof så fundera en gång till på en fast anläggning.
 
  • Gilla
trädgårdochhus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.