Hej alla duktiga
Jag har råkat trampa på min långa fina gardin mot balkongdörren så gardinstången har lossnat i änden, se bilder. Det är en funkisvåning med porösa väggar så jag behöver verkligen få fast den annars är det risk att nästa fäste rasar ner Närbild på en lossnad gardinstångshållare med en skadad väggfäste och en hand som håller i gardinstången.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lossad gardinstångshållare ur vit porös vägg med skruv synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Det är högt och tungt så jag behöver förstå vad som ska i vad. Har någon kloka idéer?
 
Det fästet har inte rasat ner vad jag kan se eller är det något som inte framgår av bilderna.
Gardinstången ska troligtvis hållas på plats av brickan som spänner gardinstången mot fästet, det bör bara vara att fästa gardinstången igen.
 
  • Gilla
Funkisfia
  • Laddar…
Spontant skulle jag säga att den blanka fyrkantiga brickan skall in i spåret och klämma fast stången mot den vita vinkeln. Så lossa på skruven så att du kan trä brickan in i spåret och dra åt. Gardinen skulle jag ta av så länge om du inte har hjälpande händer på plats.

Lite knepig konstruktion men den räddar ju väggen från att gå sönder, vilket är bra.
 
  • Gilla
Funkisfia
  • Laddar…
Hej
Tack :D. Kära nån först var det jättepilligt att få in brickan i liksom spåret, sen var det jättetungt att dra åt skruven det blev så bra jag kunde och tungt att dra in gardinstången så långt som möjligt in mot väggen. Jag gjorde så gott jag kunde. Fästet bredvid ser iaf ut att må mycket bättre, förut hängde det ut lite Gardinstångsfäste monterat på vägg med skruv och bricka i detaljvy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gardinstångsfäste som är monterat nära en vit vägg, med synliga tecken på ansträngning och slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Montering av gardinstångsfäste nära en vit vägg, skruvar dragna åt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Hoppas jag gjort tillräckligt bra :D
 
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.