Har funderat på att anlita modulenthus, men vet för lite om dem. Har förekommit i forumet - men jag har inte hittat de allmäna omdömen jag sökt.

Någon med erfarenhet av dem? Så väl positiva som negativa, allt är av intrersse.
 
finns massor av trådar med och om modulenthus

använd sökfunktionen på forumet

själv bygger vi atmosfär av modulen , hoppas på inflyttning i augusti (norrköping)

ha det / Matte
 
Hej!

Vi var i början intresserade av en tomt som Modulenthus hade. Men efter ett möte med försäljaren var inte Modulenthus aktuella för oss längre.
Säljaren var mycket stöddig och gjorde en kalkyl på 2,8 milj. åt oss. I kalkylen hade han tagit upp bla nya anslutningar trots att det redan stod ett litet hus på tomten med anslutningar. >:(
Nu finns tomten till salu på hemnet med samma husförslag som vi var inne på för 1,9 milj. Vi hade några tillval men inte för 0,9 milj!!! >:(

Nu har vi köpt en tomt på privata marknaden och kan välja och vraka bland husleverantörerna :) men vi kommer INTE att kontakta Modulenthus igen!

Lycka till!
 
Titta även under juridik rubriken och en tråd om besiktningsanmärkningar (eller liknande har jag för mig).
 
Har vart och pratat med en av Stockholmssäljarna. Jobbig typ. Ska ha stamtavla, lön och hela kitet innan man får veta vad grundpriset är på en av deras lyor. Har inte vart så arg på länge. Har också känslan att dom överskattar kostnader utifall att. Vet inte vad som är bäst och om dom verkligen släpper till dom pengarna som huspriset vart överskattat med för i så fall hade det väl vart bra.

Nix, modulent blir det inte för mig. En gammal kollega hade råkat ut för exakt samma sak oberoende av mig, dvs nån form av Guantanamo-utpressning innan han fick veta vad grundpriset är på dom modeller han var intresserad av. Han stod inte ut med det och vände på klacke redan i luren på grund av den bryska metodiken.

God luck om du tar dom. Himla fina hus även om jag inte vart helt positiv av en Sundborn jag kollade å i helgen. Den hade 3 år på nacken och hade satt sig. Trist syn. Tapeterna ser ut som pytt-i-panna i hörnen.

Lycka till

 
Vi var inie på att bygga ett Modulenthus. Efter telefonkontakt med en försäljare så kom det hem en gedigen lunta med papper som innehöll kalkyl och byggnadsbeskrivning mm. Allt var mycket proffesionellt och informativt och av alla företag som vi har varit i kontakt med var Modulent det som hade den "finaste" presentationen.
Nu blev det inte ett modulenthus till sist utan vi bygger i lösvirke.
Synd att personkemin inte stämmer. Gär det inte att välja en annan representant?
 
Vi bygger med Modulenthus.

Än så länge är allt porffessionellt skött och vi känner oss trygga. Bra dialog med säljare och allt flyter på som det ska.

Kan givervis inte ropa HEJ ännu då det är ett tag tills huset ska komma.

/Björn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.