Jag köpte en ny 415x här om dagen.

Dag 1 - laddade den till 100% och stängde av den med power knappen. 6 timmar senare när jag slår på den så är det bara 70% kvar. När jag började ladda så gick det ganska snabbt upp till 100% igen, ca 10 sekunder per %.

Dag 2 - har laddat över natten, appen säger 100%. Skickar iväg den att klippa och direkt så börjar % rasa. 96-85-81-77-74-72-70-69% på ca 2 minuter och då har den inte börjat klippa utan rullat ut på gräsmattan bara. Den klarade av att klippa i 35 minuter innan den åkte tillbaka för att ladda.

Är detta normalt eller ska man reklamera?
 
Avvakta en vecka eller två. Håll koll på klipptiden, 35 minuter är för kort tid, skal ligga runt 50 minuter.
Har du ställt upp klipphöjden och låter den successivt klippa ner gräset?
 
Yes, klippte max (9) igår och idag gick jag ner till 8. Mitt intryck är att batteriet bara har ca 70-75% kapacitet då det går snabbt både ladda ur och ladda upp mellan 100->70 och 70->100. Men jag ger det nån dag.
 
Tror du behöver avvakta längre än någon dag.
Viktigt är att den uppnår den specificerade klipptiden.
 
Hur har det gått? Har klipptiden blivit längre?
Jag har nämlugen samma problem. Har haft 415x i en månad och den klipper bara i 33-35 minuter. Det är alltid 35% kvar av batteriet när den börjar söka efter laddstationen. Sen tar det minst 70-80 minuter att ladda den till fullt. Enligt specifikationen ska laddningen ta 60 min och klipptiden vara 50 min.
 
Det låter inte normalt, jag tror batteriet är defekt och bör reklameras.
 
L Lamizo skrev:
Hur har det gått? Har klipptiden blivit längre?
Jag har nämlugen samma problem. Har haft 415x i en månad och den klipper bara i 33-35 minuter. Det är alltid 35% kvar av batteriet när den börjar söka efter laddstationen. Sen tar det minst 70-80 minuter att ladda den till fullt. Enligt specifikationen ska laddningen ta 60 min och klipptiden vara 50 min.
Hur har det gått för er? Blev det reklamation? Jag har samma problem med min 415X som installerades för ca 6 veckor sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.