Kanon
Tack, bra info
 
Fick betala ca 24kkr för 4 fönster, 3glas isolerglas och Alu. 10x12. 34dB. Ganska rimligt ändå tycker jag.:thinking:
 
N Nordsjö skrev:
Fick betala ca 24kkr för 4 fönster, 3glas isolerglas och Alu. 10x12. 34dB. Ganska rimligt ändå tycker jag.:thinking:
Om det är monterat och klart, så ja, semihyfsat. Om det bara är för fönsterna så nej.
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Om det är monterat och klart, så ja, semihyfsat. Om det bara är för fönsterna så nej.
Monteras av snickare på plats. =klart
 
  • Gilla
Cancerman_777
  • Laddar…
Det spelar väl ingen roll vad man köper, det blir alltid billigare att göra det själv…
 
F fönsterpåven skrev:
Det spelar väl ingen roll vad man köper, det blir alltid billigare att göra det själv…
Ja fönster är inte billigt, inte montage heller. När vi skulle skaffa fönster tittade vi på kvalitet, pris och utförande, kort sagt vad man får för pengarna. Billigt är inte bra men säkert inte heller det dyraste avvägt hur länge din "investering" ska nyttjas av dig själv. Fick betala ca 5700kr för ett 3 glas vridfönster med aluminium/vitt utförande i storlek 10x12. Och 34dB. Tänker att det är rätt rimligt. Bra garantier, bra u-värde och bra mekaniska delar på lås/stängning. Kan väl inte vara så svårt att få dyrare skulle jag tro?
 
N Nordsjö skrev:
Ja fönster är inte billigt, inte montage heller. När vi skulle skaffa fönster tittade vi på kvalitet, pris och utförande, kort sagt vad man får för pengarna. Billigt är inte bra men säkert inte heller det dyraste avvägt hur länge din "investering" ska nyttjas av dig själv. Fick betala ca 5700kr för ett 3 glas vridfönster med aluminium/vitt utförande i storlek 10x12. Och 34dB. Tänker att det är rätt rimligt. Bra garantier, bra u-värde och bra mekaniska delar på lås/stängning. Kan väl inte vara så svårt att få dyrare skulle jag tro?
Jag betalade 4235. Vill nog inte att det ska kosta mer än så
 
S Sir Duke skrev:
Jag betalade 4235. Vill nog inte att det ska kosta mer än så
När betalade du det priset och motsvarade det samma kvalitet, garantier, konstruktion med mera som den produkt som jag betalade för? Det är egentligen relevanta. :thinking:
 
N Nordsjö skrev:
När betalade du det priset och motsvarade det samma kvalitet, garantier, konstruktion med mera som den produkt som jag betalade för? Det är egentligen relevanta. :thinking:
Ja
 
  • Haha
Cancerman_777
  • Laddar…
S Sir Duke skrev:
Ja
Ärligt talat, tror inte ett dugg på det...
 
N Nordsjö skrev:
Ärligt talat, tror inte ett dugg på det...
Du har rätt, kollade kvittot noggrannare nu.
Betalade 4023:- per fönster, inte 4235:- :rofl:
 
S Sir Duke skrev:
Du har rätt, kollade kvittot noggrannare nu.
Betalade 4023:- per fönster, inte 4235:- :rofl:
Knappast med samma goda kvalitet som mina
 
N Nordsjö skrev:
Knappast med samma goda kvalitet som mina
Vi förstår att du vill vara nöjd med ditt köp och det kan du väl vara. Går att få det billigare men även mycket dyrare. Ingen katastrof oavsett
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
V Velsan skrev:
Många fönsterleverantörer tar 50% mer om man vill ha ett träfönster med två olika kulörer, och lasyr är dyrare än att täckmåla.
Att ta vit insida och alu på utsidan i en annan kulör blir en helt annan kostnad, men då blir det ju inte lasyr :)
Jag jobbar med att sälja fönster och sitter och gör offerter hela dagarna, har många märken tex Traryd, SP, Elitfönster, Outline, Tanum, Ntech så hojta om du vill ha hjälp att kolla :)
Hej
V Velsan skrev:
Många fönsterleverantörer tar 50% mer om man vill ha ett träfönster med två olika kulörer, och lasyr är dyrare än att täckmåla.
Att ta vit insida och alu på utsidan i en annan kulör blir en helt annan kostnad, men då blir det ju inte lasyr :)
Jag jobbar med att sälja fönster och sitter och gör offerter hela dagarna, har många märken tex Traryd, SP, Elitfönster, Outline, Tanum, Ntech så hojta om du vill ha hjälp att kolla :)
Vad är prisskillnad mellan träfönster med olika kulörer och trä/alu på Tanum?
 
P Paul M skrev:
Hej

Vad är prisskillnad mellan träfönster med olika kulörer och trä/alu på Tanum?
Minns inte om de ens gör det, vissa gör det inte alls, men svindyrt om de gör det. Dock så är deras alu matt och väldigt snyggt. Alu/trä brukar vara ca 10% dyrare än trä/trä i standardvitt. Men lönar sig aldrig att ta två olika kulörer på trä är min erfarenhet.
 
  • Gilla
claussmits
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.