Maria T
DennisCA DennisCA skrev:
Hittade en låda hos päronen med gamla dataspelslådor. Kommer ni ihåg några av dessa?





[bild]
Sålde Quake och Quake II på Tradera för nåt år sen, fick rätt bra (väääldigt bra) pröjs för dem. Känner igen i alla fall hälften av dem från min mans samling :D
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Var det skivor och sånt med där? För detta är tyvärr bara tomma lådor.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Var det skivor och sånt med där? För detta är tyvärr bara tomma lådor.
Tror jag har en quake skiva, ska kolla kanske kan köpa kartongen då om min saknas
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
DennisCA DennisCA skrev:
Var det skivor och sånt med där? För detta är tyvärr bara tomma lådor.
Ja, det var det förstås, kompletta spel i fina lådor... jag är tydligen inte läskunnig, såg bara dina foton och läste inte texten att det var tomma kartonger. Men gissningsvis finns det intresse av kartongerna också om än inte lika stort som om spelen kommer med.
 
Maria T Maria T skrev:
Ja, det var det förstås, kompletta spel i fina lådor... jag är tydligen inte läskunnig, såg bara dina foton och läste inte texten att det var tomma kartonger. Men gissningsvis finns det intresse av kartongerna också om än inte lika stort som om spelen kommer med.
Utan att själv ha intresse för gamla spelkartonger men med i diverse FB grupper med folk som gillar det, även tomma kartonger har säkerligen ett värde. Hur stort vet jag inte... Men säkert så mycket att du inte vill slänga dem...
 
F
J JohanLun skrev:
Utan att själv ha intresse för gamla spelkartonger men med i diverse FB grupper med folk som gillar det, även tomma kartonger har säkerligen ett värde. Hur stort vet jag inte... Men säkert så mycket att du inte vill slänga dem...
DennisCA DennisCA skrev:
Hittade en låda hos päronen med gamla dataspelslådor. Kommer ni ihåg några av dessa?

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Terra Nova var så bra att det spelet kommer jag ihåg än.
[bild]

[bild]

[bild]
Fan vad kukigt. Jag slängde alla mina gamla kompletta spel för ca 5år sen i en panik-storstädning där allt gammalt skit skulle bort. Berätta inte vad dom går för.
 
  • Gilla
New_options
  • Laddar…
Jonas Persson
DennisCA DennisCA skrev:
Hittade en låda hos päronen med gamla dataspelslådor. Kommer ni ihåg några av dessa?

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Terra Nova var så bra att det spelet kommer jag ihåg än.
[bild]

[bild]

[bild]
Nog minns man, har nog spelat närmare tio av dem:oops:

Har själv kvar alla mina spel i originalkartong från den tiden. Diablo II släpptes förra året efter en grafisk uppdatering och stöd för moderna datorer, i övrigt är det identiskt. Mer än fem miljoner ex har sålts av nyutgåvan. Så nog lever dessa gamla spel ännu.
 
Maria T
Gammal reklamskylt för Victoria sterilgrädde med bild av kaffekoppar, grädde och kakor, tillsammans med en persons fötter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade denna skylt vid rivning av ett förråd byggt nån gång 1940-50-tal, har sökt på det men inre hittat mycket mer än att det fanns ett mejeri i Järlåsa, Uppland, som hette sterilmejeriet.
När vi hittade skylten kom genast ordet "prädd" i tanken.

(Ursäkta oredigerad foto - några krukor samt Foppatofflor kommer på köpet)
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
[bild]
Hittade denna skylt vid rivning av ett förråd byggt nån gång 1940-50-tal, har sökt på det men inre hittat mycket mer än att det fanns ett mejeri i Järlåsa, Uppland, som hette sterilmejeriet.
När vi hittade skylten kom genast ordet "prädd" i tanken.

(Ursäkta oredigerad foto - några krukor samt Foppatofflor kommer på köpet)
Du har dålig koll...det där är INTE foppatofflor! :)
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Dan1891 Dan1891 skrev:
Du har dålig koll...det där är INTE foppatofflor! :)
Ser mer ut som Birkenstock, men i fel färg.
 
Maria T
Urschäkta så mycket @Dan1891 och @Jonas Persson med flera- inte Fopplor utan mina "birkenstock-kopior" av plast för 39 kr köpta på R*sta-butiken. De äkta fopplorna (jo jag har såna) är i källaren och hänger med än.
 
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
[bild]
Hittade denna skylt vid rivning av ett förråd byggt nån gång 1940-50-tal, har sökt på det men inre hittat mycket mer än att det fanns ett mejeri i Järlåsa, Uppland, som hette sterilmejeriet.
När vi hittade skylten kom genast ordet "prädd" i tanken.

(Ursäkta oredigerad foto - några krukor samt Foppatofflor kommer på köpet)
Jag googlade lite och det verkar som det är samma mejeri som nu ligger vid väg 72 när man kör igenom Järlåsa (mellan Uppsala och Sala).
https://www.slu.se/centrumbildningar-och-projekt/futurefood/temasidor/ata-ute/mejerier-i-uppland/
 
  • Gilla
Blazermannen
  • Laddar…
B
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
B Blazermannen skrev:
Ja, det verkar stämma, här är en länk direkt till Järlåsa Mejeri, f.ö. känt för drycken Pucko.

[länk]
Det var ungefär där det tog stopp när jag sökte, bild på Järlåsa mejeri i digitala museet. Hade velat finna något mer om den "sterila grädden", årtal eller liknande.
 
Maria T Maria T skrev:
Det var ungefär där det tog stopp när jag sökte, bild på Järlåsa mejeri i digitala museet. Hade velat finna något mer om den "sterila grädden", årtal eller liknande.
Reklamlåten för Mjölkcentralens steriliserade grädde:
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.