Hej!
Jag har ett slipat ett gammalt 150+ år gammalt grangolv. Det blev väl sådär. Det blev en en hel del mindre spikhål kvar från där man fäst mattor etc. Även några plankor där årsringarna släpper lite, dvs flisrisk. Och några ställen där det är insektsgångar. Och jag tänker inte slipa mer, så inte fylla ut.
Jag har planerat att ta hårdvaxolja på. Men frågan är nu, om jag ångrar mig, kan jag lacka på hårdvaxet? (för jag tänker att lacket binder och fyller lite i skavankerna).
 
Kolla med Bona
Dom har en oljebaserad infärgning som man kan lacka över, har för mig att det är en grund man lägger på sen lack.
Bona har väldigt bra support om man ringer
 
  • Gilla
Svenman
  • Laddar…
nino nino skrev:
Kolla med Bona
Dom har en oljebaserad infärgning som man kan lacka över, har för mig att det är en grund man lägger på sen lack.
Bona har väldigt bra support om man ringer
nino nino skrev:
Kolla med Bona
Dom har en oljebaserad infärgning som man kan lacka över, har för mig att det är en grund man lägger på sen lack.
Bona har väldigt bra support om man ringer
Antar det är denna. https://www.bona.com/sv/webchannel/...ndolja/bona-craft-oil-2k-invisibleml2-6x125l/
Jag får kolla med dem. Men jag kommer nog ändå att avstå. Den innehåller ju isocyanat, Det räcker väl att Union Carbide släppte ut en massa sånt i Indien. Jag har nära till en sjö. (det har vi ju alla, ett rör bort.)
 
Nej den är det inte

Tror den hette prime intense grundlacken sen kunde man nog köra vilken som helst av deras vattenbaserade lacker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.