Hej alla
Köpte denna på Hornbach https://www.hornbach.se/shop/Robotg...ileno-City-400/10292923/artikel-detaljer.html
Den observante ser att det på Hornbachs info står att den inte styrs av app. Men om man läser på Gardenas sidor så kan alla Sileno styras av app. De som heter smart styrs med deras gateway (och app) och de andra med Gardenas bluetooth app. Rätta mig gärna om jag har fel.
På gardenas sida står det att den kan styras med bluetooth app: https://www.gardena.com/no/produkter/plen-pleie/robotklipper/sileno-city-400/967647005/
I kartongen låg bifogat infoblad om appen.
Varför skriver jag allt detta?
Jo den stöds inte av appen säger appen när jag försöker lägga till produkten. Den ansluts med bluetooth som heter P0.1 och då kommer bluetooth ikon upp på displayen på klipparen. Firmware är uppdaterat. Någon som har en idé eller t.o.m. vet om denna modell 15004-24 fungerar med app?
 
  • Hand håller information om GARDENA Bluetooth® App med bild av robotgräsklippare Sileno styrd via smartphone.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror du får höra med gardena ang. detta.
Obs, det säljs en del specifika modeller till de större kedjorna. EAN-numret på produkten indikerar att det är så med just din modell. Det kan vara att BT på något sätt är spärrat på modellen som sedan gör att den kan säljas till ett lägre pris.
 
E etompau skrev:
Tror du får höra med gardena ang. detta.
Obs, det säljs en del specifika modeller till de större kedjorna. EAN-numret på produkten indikerar att det är så med just din modell. Det kan vara att BT på något sätt är spärrat på modellen som sedan gör att den kan säljas till ett lägre pris.
Ja så kan det vara, det märkliga är att det är samma EAN-nr på den jag köpt och den som är på Gardenas sida eller det är inte så du menar?
 
Du hamnar på gardenas norska sida. Gardena Sverige listar ingen 400 m2-modell.
Om det sedan påverka BT, ingen aning.
 
E etompau skrev:
Du hamnar på gardenas norska sida. Gardena Sverige listar ingen 400 m2-modell.
Om det sedan påverka BT, ingen aning.
Ja det är den norska sidan. Får se om någon har exakt samma klippare om de har fungerande app. Tack ändå!
 
Fick tag i Gardena idag och om det inte hjälpte att uppdatera firmware så ska den in på verkstad. Lämnat in den idag så får vi se vad de behöver göra för att få igång det.
 
Jag har den modellen. Köpt på hornbach i september. Min app funkar men det är ju bara när man är inom bluetooth avstånd men det är du säkert med på.
 
L lasa7 skrev:
Jag har den modellen. Köpt på hornbach i september. Min app funkar men det är ju bara när man är inom bluetooth avstånd men det är du säkert med på.
Ja, det är jag med på. Den ansluter via bluetooth syns i bluetoothinställningar i telefonen och bluetooth loggan syns i displayen på klipparen. Det är Gardena bluetooth app som säger att den inte stöds. Se bifogad bild. Den är på verkstad nu, får se om de får rätt på den.
 
  • Skärmdump som visar felmeddelande "Enheten du försöker ansluta stöds inte" i en app.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
lasa7
  • Laddar…
Nu är den tillbaka från verkstaden, ett nytt moderkort blev lösningen.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
nikasp
Är du nöjd med klipparen?
 
nikasp nikasp skrev:
Är du nöjd med klipparen?
Ja, riktigt nöjd! Hade en Robomow tidigare och denna är världsklass jämfört med den.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Mattias L. wertok skrev:
Fick tag i Gardena idag och om det inte hjälpte att uppdatera firmware så ska den in på verkstad. Lämnat in den idag så får vi se vad de behöver göra för att få igång det.
Hej, Vilken verkstad fick du lämna in den? Jag har samma gräsklippare köpt på Hornbach Kristianstad förra året, installerat precis idag, hemma i Karlskrona. Det går inte att koppla till bluetooth, samma fel meddelande! Hur pass hjälpsamma är Gardena och hur ska jag gå vidare. Deras firmware uppgraderings sida är nere just nu för underhåll. Tacksam för råd.
Raj.
 
R raj skrev:
Hej, Vilken verkstad fick du lämna in den? Jag har samma gräsklippare köpt på Hornbach Kristianstad förra året, installerat precis idag, hemma i Karlskrona. Det går inte att koppla till bluetooth, samma fel meddelande! Hur pass hjälpsamma är Gardena och hur ska jag gå vidare. Deras firmware uppgraderings sida är nere just nu för underhåll. Tacksam för råd.
Raj.
Jag fick lämna den till Bepps i Lund men jag har för mig att jag läst nånstans att det är slut med det och gardena själv sköter service nu men jag minns inte vart jag läst det så ta det med en nypa salt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.