Hej,
Vi rev bort tapeten i 40kvm rum, trodde vi. När vi spacklade dök det dock upp ca 2000 bubblor.. vi har nu i 3 omgångar skurit upp många och helspacklat igen men det är ju ett evighetsjobb då det är så otroligt många bubblor. Fick till oss att vi borde ha spärrmålat först och sedan spacklat.. men det är ju försent nu.
Finns det ngn färg/medel som vi kan lägga på nu och sedan spackla 1-2 tunt lager igen så vi blir klara någon gång.
Vill gärna höra efter om någon sitter på tips gör att slippa slipa ner allt inkl tapetrestwn och börja om. Gör lite ont i själen att slipa ner 3 lager bredspackling..

Bifogar lite bilder
 
  • Vägg med synliga bubblor och ojämnheter efter borttagning av tapet och spackling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med ojämn spackling och synliga bubblor efter tapetborttagning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med spackling som uppvisar bubblor och ojämnheter efter borttagen tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsgips?
 
  • Gilla
gustavmia
  • Laddar…
En oljegrund löser ju problemet med nya bubblor, sen blir det ju i alla att spackla på det men det kommer i alla fall inga nya.
 
  • Gilla
gustavmia
  • Laddar…
S Srixon skrev:
Renoveringsgips?[/QUOTE

Hur gör man med skivorna vid element, uttag och dörrkarm? Har aldrig vågat mig på renoveringsgips trots att det verkar väldigt smidigt.
 
Stefan N Stefan N skrev:
En oljegrund löser ju problemet med nya bubblor, sen blir det ju i alla att spackla på det men det kommer i alla fall inga nya.
Ska genast testa, tack!
 
Stefan N Stefan N skrev:
En oljegrund löser ju problemet med nya bubblor, sen blir det ju i alla att spackla på det men det kommer i alla fall inga nya.
har du tips på någon oljegrund? När jag googlar verkar de mest vara för utomhusbruk?
 
  • Gilla
Lensu8
  • Laddar…
Tack!
 
Jula säljer något som heter Tapetgrund, i skrivande stund kostar det 199 kr per 3 liter. Om det är bra vet jag inte än, men det är billigare än motsvarande produkter av andra märken

Som jag tolkar det ska detta minska risken att blåsor uppstår samt försegla så att inga nya blåsor kan uppstå efter att tapetgrund påförts. Har blåsor redan uppstått hjälper det nog inte.

Hink med Tapetgrund från Hard Head, 3 liter, vit, minimerar blåsrisk, tillverkad i Sverige, pris 199 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
gustavmia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.