Hej,

Har precis installerat Yale Doorman och känner att jag vill ha en nödväg in om det strular :). 9-volts batteri är såklart en lösning men skulle vilja ha cylinder utvändigt på altandörren ändå. Skickar med lite bilder så kanske det blir lättare att se. Min fråga är vad jag behöver köpa för delar för att få det att fungera? Jag har kvar cylindern till ytterdörren när jag bytte till Yale Doorman så den kanske kan återanvändas?
 
  • Närbild av en altandörr med en halvöppen handtag och synliga gångjärn, vid en trätrall och rosa tofflor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altandörr med installerat Yale Doorman låssystem, fråga om installation av cylinder utvändigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altandörr med installerat Yale Doorman låssystem och dörrhandtag, utsikt mot trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ASSA 707 låscylinder efter lika låsning (om du önskar samma nyckel), cylinderskylt 707 samt cylinderskruv om du vill uppfylla klass 3 så ska det vara envägsskruv.
Beroende på mått kan det eventuellt även behövas en distansring men det är ovanligt att det behövs på utsidan.

Om du vill ha annat utseende så kan du köpa andra handtag (350KL) till in och utsida med tillhörande låscylinder istället samt skruvar.
 
Underbart! Stort tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.