Snailman
Ugnen som sitter nedanför är en Neff, som har en del i färg rostfritt.
Jag har absolut inget emot att blanda olika vitvaror, men kanske inte tex rostfritt och vitt ;) rostfritt och svart kan jag däremot tänka mig att kombinera (det är ju en del mörka ytor på neffen)

Den ser ut så här:

Neff inbyggnadsugn med rostfritt stål och digital display öppen dörr, grillgaller synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag är van att endast använda en väldigt enkel mikrovågsugn utan några finesser (typ timer och effektreglering är det jag använder på den) Det är en ca30 år gammal Samsung med roterande tallrik, maxvärdena på den är 600W och 850W, men vore nog bättre om det gick att välja 750W som det typ står på all mikromat som säljs.

Så jag tror inte jag behöver ha typ en dyr kombiugn, men kanske någonting mittemellan?

Ikea har väl fem års garanti på sina och det vore ju bra!, men är Ikea:s skit så är det ju bättre jag köper något annat. 'Matälskare' ser ju hyfsad ut på ytan, 'Anrätta' skulle också vara tänkbar.
Någon erfarenhet av någon av dessa?

Ytrymmet i skåpet är 40cm på höjden. Så kombiugnar som är 45 cm höga går inte in.

Tacksam för tips
 
Mats-S
Snailman Snailman skrev:
men kanske någonting mittemellan
När vi totalrenoverade kök och hela bottenvåninngen förra året letade jag länge efter en mikro som skulle passa frugans spec. Hon skulle ha en kombiugn tills jag hittade den här :)
https://www.hallbacks.se/produkt/whirlpool-w7-md440-nb

Grymt bra mikro som i det närmaste är en kombiugn, men det bästa av allt är att den pluggas in på ett vanligt 220V vägguttag och funkar med 10Ah säkring. Luckan går neråt vilket är en klar fördel.

Vi har haft den i knappt ett år, inga problem eller konstigheter, fungerar precis som förväntat :)
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
Vi har en lite mindre avancerad AMW730 från Whirlpool. Men vi är jättenöjda. En stor Micro med roterande tallrik.
Om man läser på lite och funderar, kan micron verkligen hjälpa till i matlagningen.

Det tar t.ex under 10 minuter att från att man går in i köket tills potatisen från kylskåpet är kokt.
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
Snailman
M magnu skrev:
Vi har en lite mindre avancerad AMW730 från Whirlpool. Men vi är jättenöjda. En stor Micro med roterande tallrik.
Om man läser på lite och funderar, kan micron verkligen hjälpa till i matlagningen.

Det tar t.ex under 10 minuter att från att man går in i köket tills potatisen från kylskåpet är kokt.
Den verkar trevlig, 400 kr billigare än Ikeas motsvarande som då ändå saknar grill, den har ju sämre garanti, men för att köpa på Ikea så vill jag helst att den både ska vara billigare och längre garanti, eller samma pris men med garanti fem år.

Ånga tror jag inte jag vill ha, läste om neffs ugnar med ånga och valde bort en sådan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.