Har renoverat några rum, osb+gips allt är målat tak, väggar. Satte upp lister igår, skugglister då jag har paneltak och ett lite äldre hus så tycker den är lite mer "förlåtande"

Men har lite glipa där listen möter väggen och funderar på att dra målarfog sen måla i med lite väggfärg för att täcka den.

Dumm ide? Har fogat in hörnen iallafall och det blev bra.
Skickat med 2 bilder där det är värst.
 
  • Renoverat rum med målad paneltak och vägg, vit skugglist med liten glipa mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad skugglist i taket med glipa där den möter den gråmålade väggen i ett renoverat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte alls en dum ide, Blir mycket snyggare !
 
Jag hade knackat i några dyckert i listen, duttat i snickerispackel och sen målat listen.
 
Hjälmaredskvarn Hjälmaredskvarn skrev:
Inte alls en dum ide, Blir mycket snyggare !
Då får det bli att ge sig på det ikväll. Frågan är om man ska dra fogen 50/50 eller mer upp på listen eller mer ner mot väggen.

Man kanske får måla lite lite med väggfärgen på underkant list för att dölja fogen?
 
E Erik-Persson skrev:
Jag hade knackat i några dyckert i listen, duttat i snickerispackel och sen målat listen.
Listerna är grundade och målade i takets färg, där det är lite mer glipor går det inte trycka in listen mer har verkligen provat.

Spik hålen är redan fylda och imålade
 
Tapetsera och skär av mot taklister så döljs allt.
 
davveno1 davveno1 skrev:
Tapetsera och skär av mot taklister så döljs allt.
Fast jag har ju rivit ner gammal tapet och dålig gips och satt ny osb+gips just för att slippa tapet. Allt är redan målat så är inget alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.