Ska renovera en sommarstuga, inkl flytt av kök och badrum, med ny placering av alla fönster och dörrar. Tänkte på samma gång tilläggsisolera fasaden utifrån. Dessutom vill jag göra en attefallstillbyggnad på 15 kvm. Halva badrummet kommer att ligga i den gamla byggnaden och resten i tillbyggnaden. Även ett sovrum kommer sträcka sig över både gammal och ny del.

Vilka av åtgärderna kräver bygganmälan? Är det t o m något som kräver bygglov? Vill ju helst göra allt på en gång, är det möjligt? Svårt att bygga ett halvt våtrum tänker jag. :thinking:
 
Ring till kommunen och berätta hur du har tänkt dig. Bara de som kan avgöra i just ärende tyvärr!
 
Mina tidigare erfarenheter av kommunens bygglovshandläggare är att det går att diskutera sig fram till lite olika lösningar. Så uppskattar tips från folk som gjort liknande saker så jag vet vad som skulle kunna vara möjligt, innan jag ger mig in i förhandlingarna.
 
BirgitS
Fasadändringar, t.ex. flytt av fönster, kan kräva bygglov. Det lär gå att inkludera även en attefallstillbyggnad i bygglovet, om det krävs en sån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.