Jag ska spika kvartsstav i ek mot en gammal tröskel, också i ek men från 50-tal o stenhård. Har gett mig på det en gång och kom väl in en mm i tröskeln innan det tog stopp. Trots att jag knappt fick i spiken satt den så att jag fick ta sönder kvartsstaven för att få bort det. Greppade nåt otroligt i tröskeln alltså. Så nu har jag köpt ny kvartsstav. Ska man förborra både list o tröskel eller hur hade ni gjort för att få i spiken hela vägen?

Har sett nåt tips om att knipsa spiken men det känns inte som att det skulle vara tillräckligt?
 
Jag hade gjort som du föreslår, förborra med metallborr i liten/rätt dimension. Det kan inte gå fel.

/PM
 
wildeside
Jag hade limmat kvartsstaven.
 
wildeside wildeside skrev:
Jag hade limmat kvartsstaven.
Det hade jag också gjort om det inte vore för att det är lite svikt i parketten i ena änden, vill hålla nere den med listen.
 
P Project Mellangården skrev:
Jag hade gjort som du föreslår, förborra med metallborr i liten/rätt dimension. Det kan inte gå fel.

/PM
Blir väl att köra på det. Alltid nervös att knäcka tunna borr i knasig vinkel etc. Får väl ta det lugnt o göra det en dag när tålamodet är på topp :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.