Hej!

kan man utifrån informationen jag har fotograferat få fram vilket luftflöde denna kompressor klarar av?

Atlas Copco modell LF7 tillverkningsår 1991
 
  • En gul Atlas Copco modell LF7 kompressor från 1991 på hjul och i skyddsbåge, parkerad i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Typskylt på en Atlas Copco luftkompressor som visar tekniska specifikationer inklusive serienummer och tillverkningsår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Typskylt på en gul Atlas Copco kompressor med modell och tillverkningsår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Typskylt på en kompressor med teknisk information, tillverkare "Leroy-Somer", monterad på metallribbor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
400l/minut kort stund, 200l/min kontinuerligt utifrån tumregeln 100l/(min*kW) och antagande om 50 % intermittens. Atlas Copco är bra så du blir nog nöjd :)(y)
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
400l/minut kort stund, 200l/min kontinuerligt utifrån tumregeln 100l/(min*kW) och antagande om 50 % intermittens. Atlas Copco är bra så du blir nog nöjd :)(y)
Tack för svar, jo jag hade nog blivit nöjd om den var tänkt hem till garaget men nu står den i mitt företags nya industrilokal. Enligt hyresvärden skulle kompressorn räcka för å driva mitt behov om 1000l/m :crysmile:
 
1000l/m blir nog svårt. Om den hade haft en vettig tank så skulle du iallafall fått det flödet periodvis.
 
Vad ska du driva? En kort stund kan den kanske leverera det.
 
nanowire nanowire skrev:
Vad ska du driva? En kort stund kan den kanske leverera det.
en vattenskärmaskin, plasmaskärare diverse tryckluftsslipar som kommer gå kontinuerligt.
 
Då ska du nog ha en skruvkompressor. Men ta inte mitt ord för det, jag bara en glad amatör gällande tryckluft :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.