Hej!

har en väldigt dålig dålig bild. I mitt amatör tyckte på en dålig bild så ser det ut som det.

mvh

blixten!
 
  • Lågkvalitetsbild visar gröna lövverk, möjligtvis i en skogsmiljö, tagna av en amatörfotograf.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle det kunna va.
 
Vad finns det för fler växter som ser ut som Parkslide? Är väldigt dålig på växter.
 
Kan vara en hel massa växter.

Först och främst, Parkslide är en örtartad växt. Den har alltså inte ved i sina stammar, utan är mer eller mindre mjuk, även om örter kan ha rätt hårda stammar. Tänk stjälken på en större solros, den är liksom rätt hård och fast, men den innehåller inte ved, som t.ex. en gren av en syren eller rosbuske gör.

Om det som växer på bilden har vedartade stammar så kan det vara t.ex. någon variant av kornell.

Bättre bilder behövs.
 
Stam av parkslide med karakteristiska drag i ett grönt fält med ormbunkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ser stammen ut såhär? Då är det parkslide.. enligt vad jag fått höra.
 
  • Gilla
Blixten99
  • Laddar…
J Jonasdzm skrev:
[bild]

Ser stammen ut såhär? Då är det parkslide.. enligt vad jag fått höra.
yes! Jag kollat på nära håll. Går inte att ta miste om. Men tydligen har den varit där sen 81.. och den håller inom sitt ”område”
 
B Blixten99 skrev:
yes! Jag kollat på nära håll. Går inte att ta miste om. Men tydligen har den varit där sen 81.. och den håller inom sitt ”område”
Föräldrarna har en pinne som stått på samma ställe i 25år, klipps ner varje höst och kommer tillbaka på våren. Inga försök till att sprida ut sig.
 
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Föräldrarna har en pinne som stått på samma ställe i 25år, klipps ner varje höst och kommer tillbaka på våren. Inga försök till att sprida ut sig.
Skönt att höra. Förra ägaren gillade insynsskyddet den bidrar med. Han tar med en gång på hösten som dina föräldrar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.