Hej!

Är det någon som har något hum om kostnader för växthusmontering. Har svårt att hitta något entydigt.

Mvh s
 
Det kan skilja en faktor 10 eller mer mellan lika modeller i tid för montering. Tror du får precisera frågan mer om du skall få ngt. vettigt svar.
 
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Hej!

Är det någon som har något hum om kostnader för växthusmontering. Har svårt att hitta något entydigt.

Mvh s
Har tillverkaren angett någon uppskattad tid för montaget?
Är grunden förberedd?
 
Oftast så är det nog grunden som är största delen av projektet.
 
Ok, slarvade lite i frågan :D

Matjord och grässvål är avhyvlat.
4 gjutna plintar, markduk, några skottkärror m. grus.
Montering av 8,3m² alu.växthus i byggsats
Glas på sidor och kanalplast i taket.
Total tid ca 27 timmar.
Materialet fanns på plats och två "äldre" hantlangare. Ingen restid.

Det är jag som ska ta betalt ;) men tycker det är skitsvårt. Vet inte vad jag ska förhållande mig till.:thinking:
 
Har inte monterat ngt. sådant. Men har uppfattat att för vissa modeller är det bara att sätta ihop delarna. På andra kan det vara ett ren h..e att pilla in kanalplasten i sina spår, och tveksam passform när skenorna skruvas ihop.
 
Beror nog oftast på vem som läser ritningen och monterar ;)

Nä, sen är det ju såklart olika kvalitet och olika prisklasser. Det här gick väldigt smidigt att sätta upp, även om vi stötte på lite småproblem. Men det gick att lösa. (y)
 
Förstår inte riktigt. Om det är du som skall ta betalt, så debiterar du väl för de timmar arbetet har tagit?
 
H hempularen skrev:
Förstår inte riktigt. Om det är du som skall ta betalt, så debiterar du väl för de timmar arbetet har tagit?
Jo jo, men det är ju det som är så svårt att veta, hur mycket jag ska ta betalt per timme...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.