Husvägg före och efter användning av GreenLines MotAlg, plus produktbilder av dunk och sprayflaska.

GreenLines MotAlg avlägsnar alger och lav på alla ytor utomhus. Medlet går att använda på såväl målade som obehandlade material, ja på allt du har utomhus helt enkelt. Påväxten dör omgående och redan efter några dagar ser du resultat när alger skiftar färg. Du applicerar MotAlg enkelt med sprutmunstycke, sedan sköter väder och vind resten. 6 vinnare får hem en sprayflaska med 750 ml och en stor dunk med koncentrat.

Totalt värde: 6 x 250 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna algmedlet, längst ner i den här tråden.
Fråga: Hur länge skyddar MotAlg mot ny påväxt?


Vinnaren utses fredagen den 20 maj.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar GreenLine för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
tjejerkan
  • Laddar…
Svar: Upp till fyra år!

Motivering;
Så här ser kåken ut. Helt omöjligt att få bort algerna och påväxten utan att stenarna lossnar...
 
  • Vägg med grovputs och påväxt av alger och mossa, tecken på nedbrytning och svår rengöring.
  • Gilla
Barunder
  • Laddar…
Upp till 4 år skyddar det.

Har testat en del olika fabrikat med samma resultat, man får helt enkelt göra om år efter år. Vore kul och testa ett nytt och se om de 4 åren verkligen håller
 
4 år.

Har precis köpt vårat första hus, och norrfasaden är i behov av ett riktigt effektivt påväxt och tvättmedel.
 
Svar: Upp till 4 år.

Jag bor nära havet och har ständigt problem med algpåväxt på mina fyra byggnader. Skulle vara intressant att prova GreenLines MotAlg och se om det skulle hjälpa mig. Har provat det mesta men det är låter toppen!:)
 
F
Köpte på Jula i stället. 79kr för en femlitersdunk
 
  • Gilla
Lilla selma
  • Laddar…
MotAlg skyddar mot påväxt i fyra år.

Motiveringen till varför jag skulle ha nytta av det här är att det precis blivit dax att försöka återställa vårat gröna skjul och garage till den vita färg som gömmer sig där under någon stans. Och jag tar gärna en liten hjälpputt av ett riktigt bra algmedel.
 
Vi har precis flyttat till vårt första hus med en bebis, så fokus har legat på annat. Men nu börjar det bli dags att tänka på trädgården och allt som tillhör utomhus. Detta hade varit guld värt! Perfekt att få det extra snyggt utomhus, så man kan fixa en inflyttningsfest snart.

Svar: upp till 4år
 
Medlet ska förhindra påväxt under 4 år.

Motiveringen är ca 100kvm altan som skall skuras, där jag tror att medlet hade underlättat.
 
Medlet förhindrar påväxt under 4 år.
Har ca 180kvm tak som ska tvättas, där jag tror att medlet hade underlättat.
 
Ett smutsigt vitt hus med eternitfasad och ett mörkfärgat tak som behöver renoveras, omgivet av grönska. 4 år.
Hela huset är smutsigt. Tak och eternitfasaden.
Allt borde göras.
 
Svar: Upp till 4år.

Med en vinst från er så kan jag tvätta min mammas fasad så hon kan njuta några år till i sin villa.
 
Mamobi
4 år
Vore otroligt intressant att se om det funkar på all sten och betong på vårat nyinköpta hus.
 
4 år håller produkten algerna på halstervi bor med skog nära husen och kämpar med alg påväxt på husen och altan. Vi har 6 hus på tomten och skulle välkomna en produkt som kan hjälpa oss att hålla ytorna alg fria. Vi är bredda…….
 
Hej.
Upp till 4 år verkan har medlet. Har inget speciellt skäl till varför jag skulle vinna men skulle så ske kommer det att göra nytta inte bara på husen/taken utan även på tillhörande attiraljer som hör till fastigheterna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.