Jag har några ingjutna fästen från ett gammalt metalräcke och undrar hur jag kan jämna de med ytan för att sedan måla om allting? Jag vill gärna undvika att behöva putsa/spackla. Några små repor gör ingenting och om de sticker upp någon millimeter är också ok. Använder helst vinkelslip då jag har tillgång till en.
 
  • Ett ingjutet metallfäste som sticker ut från en betongyta, omgivet av rostfläckar och lite mossa, med en metallräcke ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ingjutet fäste från gammalt metalräcke i betong med något rost och skalad färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostigt, ingjutet fäste i betong med rester av gammalt räcke, redo för slipning innan målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja men dåså. Köp en slipskiva (lite tjockare) så kan du nog nöta ner det där inkl lite betong som ligger runt. Det lär väl spruta gnistor och låta så en varning till omgivningen kan ju vara på sin plats förutom att kolla så man inte sätter eld på något.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Tigersåg fungerar också, köp isåfall en lång klinga till metall, lägg den mot betongen och brumma på (böj klingan så den bågnar för att få ett rakt snitt) Färre gnistor, men annars vinkelslip. Krävs dock att du är noga med att skydda dörr, fönster (du får inte bort slipstänket från en ruta) samt skydda allt som kan tänkas antända :)

Länkar en bild på vad jag menar, lättare att förstå.
https://images.tmbi.com/wp-content/uploads/wwwroot/bcp/pro-tips/fh14jau_rcpsaw_02.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.