Hej, denna ek hylla finns i mitt kök. Vill göra flera med just denna upphängning. Är gjorda av en snickare för många år sedan. Är komplett okunnig om snickeri. Är följande möjligt….limfog bräda ek 18mm tjock, 900x 240 samt en 900 mm list i ek 50 mm hög. Denna list limmas på badsidan av hyllplanet, kanske förstärks med några skruvar från baksidan o sedan skruvar jag fast hyllan i väggen genom listen!?
Vad tror ni duktiga hemmafixare?
Tack för hjälpen
 
  • En ekhylla med synlig upphängningsbeslag monterad på kaklad vägg i ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E Eva Hallberg skrev:
Hej, denna ek hylla finns i mitt kök. Vill göra flera med just denna upphängning. Är gjorda av en snickare för många år sedan. Är komplett okunnig om snickeri. Är följande möjligt….limfog bräda ek 18mm tjock, 900x 240 samt en 900 mm list i ek 50 mm hög. Denna list limmas på badsidan av hyllplanet, kanske förstärks med några skruvar från baksidan o sedan skruvar jag fast hyllan i väggen genom listen!?
Vad tror ni duktiga hemmafixare?
Tack för hjälpen
Skruva flera skruvar och limma så håller det för dig ☺. Beroende vart du finns skulle jag göra några åt dig.
/Tobbe
 
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Skruva flera skruvar och limma så håller det för dig ☺. Beroende vart du finns skulle jag göra några åt dig.
/Tobbe
Jag gjorde nyss en pilasterhylla i ek, dock fräste jag ur spår för hyllplanen men jag limma och skruvade så de vart hur stadigt som helst ☺
 
  • Gilla
Eva Hallberg
  • Laddar…
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Jag gjorde nyss en pilasterhylla i ek, dock fräste jag ur spår för hyllplanen men jag limma och skruvade så de vart hur stadigt som helst ☺
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Jag gjorde nyss en pilasterhylla i ek, dock fräste jag ur spår för hyllplanen men jag limma och skruvade så de vart hur stadigt som helst ☺
tack för svaret! En fråga till .., kan man använda limfogen som blir över efter hyllorna är kapade som kanslisten mot väggen eller måste jag köpa en eklist för detta ändamål?
Tack igen för hjälpen
 
Tobbe80 Tobbe80 skrev:
Jag gjorde nyss en pilasterhylla i ek, dock fräste jag ur spår för hyllplanen men jag limma och skruvade så de vart hur stadigt som helst ☺
Trähyllor monterade på köksvägg under rostfri spisfläkt, ordnat och stilrent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej igen! Nu är dom på plats! Visst blev det bra! Tack för all hjälp! Trevlig sommar!
 
Åhhhh superbra verkligen ☺. Snyggt jobbat. Trevlig sommar till dig med. Du vet var jag finns om du behöver hjälp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.