Hej på er!

Nu när pandemin börjar ebba ut och planer på att resa börjar kännas som en verklighet så vill jag nu veta om någon av er har tips på hur/var/när man kan få tag på billiga (?) flygbiljetter till Thailand?

Vi kommer resa 2 vuxna och 3 barn, men det är väl egentligen oväsentligt i sammanhanget...

Vi skulle vilja åka i december/januari, ca 3 veckor, och har tänkt att lösa boende för sig.
När ska man boka? Tidigt? Sent? Via bokningssidor eller direkt på flygbolagens sida? Vill helst resa från Stockholm.

Alla tips emottages med tacksamhet!
 
B
Momondo brukar jag använda.

Av det jag sett så har det en tendens att bli överskott eller brist på flygbiljetter precis innan avfärd. Så antingen är de väldigt dyra eller väldigt billiga dagarna innan avresa. Så att vänta in i sista sekund är riskabelt, i alla fall om man har en fix tid och plats man ska resa till.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Thai air har jag flugit många gånger, prisvärt. Men nu var det några år sedan.
 
Boka så snart som möjligt för att kunna vara flexibel med datum (använd funktion för att söka närliggande). Om ni inte får tag på ett billigt direktflyg från Arlanda, överväg att flyga från Linköping och vidare via Schiphol - flygtaxi är mycket smidigt och prisvärt i jämförelse med transport till och parkering / övernattning på Arlanda.
 
  • Gilla
Derbyboy och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Thai air har jag flugit många gånger, prisvärt. Men nu var det några år sedan.
Tack för tips, ska kolla upp!
Hoppas katten kommer hem snart, gör ont i hjärtat. :cry:
 
  • Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Boka så snart som möjligt för att kunna vara flexibel med datum (använd funktion för att söka närliggande). Om ni inte får tag på ett billigt direktflyg från Arlanda, överväg att flyga från Linköping och vidare via Schiphol - flygtaxi är mycket smidigt och prisvärt i jämförelse med transport till och parkering / övernattning på Arlanda.
Vi bor jättenära Linköping men trodde det var bättre flygmöjligheter från Sthlm. Ska kolla upp, tack!
 
S
Skulle nog också påstå att det går snabbare att skutta över till Schiphol från linkan och sen vidare!
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Kolla in Jack’s flight club!
[länk]
First rule - you don’t talk about Flight Club…;)
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vi bor jättenära Linköping men trodde det var bättre flygmöjligheter från Sthlm. Ska kolla upp, tack!
Det är det definitivt, går ju en del direktflyg mm, kanske med billigare bolag med. Flyger man från Linköping brukar det bli KLM/Airfrance vilka ju är ganska bra men inte billigast. Men - det är en del värt att kunna sätta sig i taxin (eller få skjuts) och vara på flyplatsen på under timmen. Mycket enklare med säkerhetskontroll och så med i Linköping eftersom det bara går något handfull flighter per dag med mindre plan.
 
H hapazard skrev:
Det är det definitivt, går ju en del direktflyg mm, kanske med billigare bolag med. Flyger man från Linköping brukar det bli KLM/Airfrance vilka ju är ganska bra men inte billigast. Men - det är en del värt att kunna sätta sig i taxin (eller få skjuts) och vara på flyplatsen på under timmen. Mycket enklare med säkerhetskontroll och så med i Linköping eftersom det bara går något handfull flighter per dag med mindre plan.
Med 3 barn (varav 2 har skolplikt) är det tyvärr inte möjligt med så kort framförhållning, men jag fattar att det hade varit det bästa. :p
 
D
Det absolut bästa är att invänta flygbolagens kampanjer. Kolla upp i förväg vilka bolag som flyger/marknadsför Stockholm - Thailand. Närmast till hands ligger Finn air och Qatar airways. Prenumerera sedan på deras nyhetsbrev för att få info om när kampanjbiljetterna släpps.

Det andra alternativet är flightscanner eller flygresor, jag brukar använda deras kalender. En sak som jag märkt är att ju mer du söker på en destination ju högre blir priset (för typ sedan bli ”normalt” igen efter några dagar). Ibland blir det billigare att söka fram en biljett och sedan göra samma sökning med en annan telefon (annat externt IP). De billigaste biljetterna har jag bokat mitt i natten, efter kl 03 typ.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
B b8q skrev:
First rule - you don’t talk about Flight Club…;)
Why not??
 
Unikt namn
V vanpire skrev:
Why not??
Det var en omskrivning av det klassiska citatet från filmen Fight Club (1999)
 
  • Gilla
RalleB och 3 till
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Why not??
2:a på bollen

 
  • Gilla
RalleB och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.