Beställt ett större antal Thuja Brabant på rotklump från thujaplantor.se och 13/5 gav de sig iväg på resa mot oss. Först en helg emellan men problemet nu är att Postnord inte vet var dessa pallar är och har startat ett ärende. Min fråga är, hur länge kan man anta att de orkar vara på resande fot innan de hamnar i backen? Givet läget uppskattar jag att de i bästa fall kan vara här tidigast 19/5 men kanske runt 1v eller mer på pall. Känns inte alls bra :cry:

Vi valde också deras egna lastbilar som leverans då mitt förtroende för Postnord sedan länge är förbrukat men thujaplantor.se valde själva Postnord då de "hade mycket att leverera" just nu. Så gick det med det..
 
Tveksamt
:thinking:

Vad säger leverantören? Risken är väl att en del måste bytas ut i senare skede med merjobb för TS.
 
yonna yonna skrev:
Tveksamt
:thinking:

Vad säger leverantören? Risken är väl att en del måste bytas ut i senare skede med merjobb för TS.
Pratade med de igår och då sa de att även om de är torra i klumpen och det är lite bruna kvistar så ska jag plantera dom för de tar sig oftast. Men det var väl givet de skulle kommit idag men nu när Postnord inte ens vet var de är så tappar vi minst 2-3 dagar till så jag ska ringa de imorgon och höra igen. Det känns inte så kul att lägga ner massor med tid på att plantera dom om de passerat bäst före redan innan de sätts ner. Vet inte hur Postnord hanterar thujor heller dvs om de vattnas och sköts om osv.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Är tveksam till att PostNord vattnar ;)
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Är tveksam till att post nord vattnar ;)
Det är jag med :oops:
 
Fortfarande ingen hos Postnord som vet var våra 80st thujaplantor på rotklump är. Jag överväger att meddela leverantören att jag inte accepterar att ta emot denna order imorgon då det är 1v sen de lämnade för leverans på fredag. Kan omöjligt vara i fullgott skick enligt branschstandard vid leverans då. Gissar de inte ens kommer innan helgen om så vilket då landar på 1.5 veckor från leverans utan skötsel/vatten på pallar någonstans i landet..
 
  • Gilla
Noll koll och 2 till
  • Laddar…
Bricco Bricco skrev:
någonstans i landet..
Antar du menar någonstans i något land för det är PostNord vi pratar om... ;):cry:
 
Bara för att följa upp så tog leverantören retur på hela ordern utan diskussion och levererade en ny som skickades en fredag och levererades följande måndag. Nu sitter de i backen så bara att vattna och hålla tummarna :) Nöjd med kommunikationen och hjälpen från thujaplantor.se
 
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.