Vilket djur kan ha grävt den här stora och djupa gropen precis intill huset? Det är en sommarstuga så det är ingen som bor där just nu, men det här hålet har uppkommit sedan i påskas. Sandig jord som synes, och tomten ligger ett par hundra meter från havet, om det spelar någon roll för vilka djur som trivs där...
 
  • Stor grop grävd i sandig jord intill en sommarstugas trävägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Nalleman64
  • Laddar…
wildeside
Känguru eller grävling
 
wildeside wildeside skrev:
Känguru eller grävling
Är grävling ett seriöst alternativ? Jag har noll koll på sånt här, så det är inte läge att skoja, jag fattar ändå inte skämt som eventuellt är skitkul för trädgårdsintresserade...
 
wildeside
M Malin Nordström1 skrev:
Är grävling ett seriöst alternativ? Jag har noll koll på sånt här, så det är inte läge att skoja, jag fattar ändå inte skämt som eventuellt är skitkul för trädgårdsintresserade...
Är inte heller trädgårdsintresserad. Grävling va seriöst alternativ. Har själv haft liknande problem. Men dom löste hunden åt mej när hon va ute en sen kväll. Har mest en natur/skogs tomt.
 
  • Gilla
Malin Nordström1
  • Laddar…
galento
J JeLö skrev:
Grävling!

Kontakta kommunjägaren om du vill bli av med den, om det är inom tätbebyggt område.

edit, lite info:

[länk]
Ja har den börjat gräva under huset så är det nog bra att få bort den. Vi har ingen under
huset men gräsmattan ser ju ut som f-n. Bilden är från ifjol och då hade vi både en och två
fällor hela sommaren och det började i våras också. Vi har också kontakt med kommunens
jägare och bor utanför tätbebyggt område men det verkar vara svårt att få grävlingen att gå
in i fällan trots olika godsaker i den.
Men man har rätt att skjuta grävling hela året på den egna tomten.

Gräsmatta skadad av grävling, med uppbökad jord och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Malin Nordström1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.