T Taxture skrev:
Har varken internt nätverk eller uppkoppling mot internet.....
Nått som också ska tänkas på är ju strömförbrukning..... även om den är låg kan det löna sig att låta bli, har en 1 watts diod som belysning vid en dörr och tänkte kopplat den via rörelsedeckare...... nu lyser den dygnet runt då rörelsedeckaren förbrukar 1 watt den med
Blir nog svårt att räkna hem ekonomiskt om du skall släcka en 1w’s förbrukare.
 
Är astro/veckoursfunktionerna som fått mig att tänka på plejd...... även shelly har jag fått lära mig funkar på liknande sätt och går även det att använda utan internet (kräver troligen ett internt nätverk för att fungera)

Har en ”gårdslampa” på annat håll men den blir ofta lysande dom gångerna den tänds, så även där kan ju styrning bli aktuell
 
Aktuell stolpe har 3x250W högtrycksnatrium så jag skulle gärna hitta en trefasstyrning..... men ska nog testa med en plejd till att börja med
 
T Taxture skrev:
Aktuell stolpe har 3x250W högtrycksnatrium så jag skulle gärna hitta en trefasstyrning..... men ska nog testa med en plejd till att börja med
Du kan låta Plejden dra 3-polig kontakter i en Din-kapsling.
 
Är idag kopplat med ”skarvsladd” men ska grävas ner riktig kabel och då blir det trefasmatning...... blir även strömuttag då det idag dras skarvsladd till all när det behövs ström.....
Ska bolla vidare med elektrikern men ju mer man lär sig själv ju lättare blir det att förklara vilken funktion man är ute efter......
Sen är det långa avstånd som ställer till en hel del :thinking: elkabel är dyrt även om man har bra priser :sweat:
 
Müssli Müssli skrev:
Det kommer inte fungera att styra plejden från huset, det är för långt avstånd. Det fungerar om du står bredvid stolpen och ställer in en tidsfunktion så den sköter sig själv. Jag brukar använda denna dosan:
[länk]
Det är ok att montera en dim02 i en sån utomhus? Har 2 olika lampor jag vill styra separat men har bara en slang ut,vore ju smidigt att dela upp ute istället för att dra i massa kabel i en flexslang man inte vet hur är dragen riktigt.
Räcker med astrour till båda, ev styrning via rörelsevakt på ena lampan som komplement
 
nino nino skrev:
Det är ok att montera en dim02 i en sån utomhus? Har 2 olika lampor jag vill styra separat men har bara en slang ut,vore ju smidigt att dela upp ute istället för att dra i massa kabel i en flexslang man inte vet hur är dragen riktigt.
Räcker med astrour till båda, ev styrning via rörelsevakt på ena lampan som komplement
Jag har haft en controller i en dosa utomhus i över två år så troligtvis kommer det fungera utmärkt.
 
Fick svar av supporten och dom klarar -20 till +35 utanför dosan så det bör inte vara några problem i Sverige

Dom tipsar även om att göra ett litet hål i botten av kapslingen för ev kondens
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.