Neutralitet är bästa "vapen". Blir Sverige neutral, då händer inget och Ryssland blir också neutral.
 
Anna1980 Anna1980 skrev:
Neutralitet är bästa "vapen". Blir Sverige neutral, då händer inget och Ryssland blir också neutral.
Har du ansett Ryssland som neutrala hittills? :thinking: Innan vi har bra och jämlika levnadsvillkor över jorden kommer vi få dras med krig och elände. Då kan man antingen välja att vara neutrala och blunda för det som händer i andra länder. Alternativt bry sig om resterande delar av världen speciellt de i närområdet.. Det konstiga är att oftast dem som är för neutraliteten är de som vill ha hit mest flyktingar men struntar i den stora massan som fortfarande får leva i misär..
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
A
A Antec skrev:
Ingen som tänker försvara Sverige här?
Anfaller ryssen eller någon annan för den delen måste man ju försvara Sverige. Inte lägga benen på ryggen. Och man måste inte strida. Finns många andra sätt att hjälpa till på. Själv har jag inte preppat något. Endast en massa vin i så fall.
Nä här på byggahus finns bara rättshaverister som undrar vad de har för laglig rätt att påverka grannen samt 5e kollonare och de som förordar fanflykt.
 
A
H heimlaga skrev:
Det är självklart att bidra till försvaret på alla vis man kan om ryssen anfaller. Det säger jag som gammal civiltjänstgörare/vapenvägrare. Hemlandets framtid måste gå före ideologin.
M maria01 skrev:
Hemvärnet fortfarande
K-pist m/45 med varianter är död, RIP
 
Anna1980 Anna1980 skrev:
Neutralitet är bästa "vapen". Blir Sverige neutral, då händer inget och Ryssland blir också neutral.
Så du tror Ryssland slutar bry sig om vi är "neutrala"? Känns som du behöver läsa in dig på säkerhetspolitik senaste 45 åren.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Anna1980 Anna1980 skrev:
Neutralitet är bästa "vapen". Blir Sverige neutral, då händer inget och Ryssland blir också neutral.
Förklara, "Ryssland blir också neutral", de för just nu krig och har gjort så mera eller mindre i grannländer sedan Sovjetunions upplösning. Ibland via betalda ryska legosoldater t.ex. Wagner.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Nä här på byggahus finns bara rättshaverister som undrar vad de har för laglig rätt att påverka grannen samt 5e kollonare och de som förordar fanflykt.
Och de som låser in sig i egenbyggda skyddsrum om fienden kommer.
 
T
Anna1980 Anna1980 skrev:
Neutralitet är bästa "vapen". Blir Sverige neutral, då händer inget och Ryssland blir också neutral.
Ungefär som Ukraina?
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Ungefär som Ukraina?
Det verkar gå bra för de nu
 
A
K Kirre2 skrev:
Och de som låser in sig i egenbyggda skyddsrum om fienden kommer.
Det är bra att de låser in sig själva.
 
Anna1980 Anna1980 skrev:
Neutralitet är bästa "vapen". Blir Sverige neutral, då händer inget och Ryssland blir också neutral.
Så solidariskt.....
 
electroluxaren skrev:
Det verkar gå bra för de nu
Hade antagligen varit överspelat för länge sedan om de var Natomeslemmar.
Ryssland skulle aldrig våga ge sig på ett Natoland.
Styrkan finns i gemenskap. En för alla, alla för en.
 
A
Huddingebo Huddingebo skrev:
Hade antagligen varit överspelat för länge sedan om de var Natomeslemmar.
Ryssland skulle aldrig våga ge sig på ett Natoland.
Styrkan finns i gemenskap. En för alla, alla för en.
typisk killgissning
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
MrZero skrev:
Om man tror det blir landsättningsoperationer i Sverige så tror man nog på tomten också.
Jag vet inte... men var det nån som trodde att det skulle bli som det är i Ukraina?
Jag trodde ryssen skulle fixa det där nästan utan att gå över gränsen ens...
Trodde det skulle bli hacker attacker, på bank energi osv osv så dom nästan skulle stå med öppna armar när ryssen väl kom
 
nino nino skrev:
Jag vet inte... men var det nån som trodde att det skulle bli som det är i Ukraina?
Jag trodde ryssen skulle fixa det där nästan utan att gå över gränsen ens...
Trodde det skulle bli hacker attacker, på bank energi osv osv så dom nästan skulle stå med öppna armar när ryssen väl kom
Jag trodde absolut inte att det skulle bli fullskaligt krig utan att Putin skulle vara där och peta och retas ett tag med, som du säger, hackerattacker och liknande, och sen dra sig tillbaka. Det här är ju fullständigt absurt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.