Någon annan som inte lyckats med att koppla upp Toshibas wifimodul till sitt nätverk?
Installatören har försökt i veckor (läs månader) utan framgång.
Vi har bytt ut wifimodulen och skapat ett eget trådlöst nätverk dedikerat till endast värmepumpen men fortfarande helt hopplöst!
 
Wifi-modulen är begränsad vad gäller vilken typ av nät den kan ansluta till. Jag satte upp ett 2,4ghz 802.11b nät och då anslöt Toshiban utan problem. Se också till att du inte använder några specialtecken i wpa lösenordet, det gillar den inte!
 
E eddnjjn skrev:
Wifi-modulen är begränsad vad gäller vilken typ av nät den kan ansluta till. Jag satte upp ett 2,4ghz 802.11b nät och då anslöt Toshiban utan problem. Se också till att du inte använder några specialtecken i wpa lösenordet, det gillar den inte!
jag gjorde samma lika.. satte upp ett 2,4ghz nätverk bara för pumpen.
Inga specialtecken förekommer.
När jag försöker lägga till en ny modul i appen (dvs det absolut första steget) så ska modulen koppla upp sig och jag ska kunna välja tillvägagångssätt. WPS eller annat,men jag kommer inte ens så långt!
På modulen står det ”type b” vilket naturligtvis är det alternativ jag använder för att lägga till den (har provat alla andra oxå ;))
 
Ok, det är steget då din telefon ska koppla upp sig mot pumpen och konfigurera den för ditt wifi nät, innan den överhuvudtaget ansluter till din accesspunkt.

Detta steg hade jag inget problem med. Följde anvisningarna om att koppla ned telefonen från wifi etc.

Antar att du testat olika telefoner? Jag har själv en oneplus 7t och kan bekräfta att det fungerar med den.

Ledsen att inte kunna bidra med fler konkreta idéer. Hoppas det löser sig för dig!
 
E eddnjjn skrev:
Ok, det är steget då din telefon ska koppla upp sig mot pumpen och konfigurera den för ditt wifi nät, innan den överhuvudtaget ansluter till din accesspunkt.

Detta steg hade jag inget problem med. Följde anvisningarna om att koppla ned telefonen från wifi etc.

Antar att du testat olika telefoner? Jag har själv en oneplus 7t och kan bekräfta att det fungerar med den.

Ledsen att inte kunna bidra med fler konkreta idéer. Hoppas det löser sig för dig!
tack för att du försökte!
Har testat med det halvätna äpplet, men även med androidbaserad lur.
Installatören var här och försökte men de kommer inte heller hela vägen, trots byte av modul.
Vad heter modellen på din modul?
Har börjat fundera på om det är rätt modul i min innerdel
 
Min wifi-modul är: WRE-T00AJ10. På framsidan står det "type b". Pumpen är Daiseikai 9,5.
 
  • Gilla
87d
  • Laddar…
E eddnjjn skrev:
Min wifi-modul är: WRE-T00AJ10. På framsidan står det "type b". Pumpen är Daiseikai 9,5.
ja då har vi mao samma förutsättningar.
Får testa med en separat router för att se om det är den som spökar
 
8 87d skrev:
Någon annan som inte lyckats med att koppla upp Toshibas wifimodul till sitt nätverk?
Installatören har försökt i veckor (läs månader) utan framgång.
Vi har bytt ut wifimodulen och skapat ett eget trådlöst nätverk dedikerat till endast värmepumpen men fortfarande helt hopplöst!
Vi har inte haft något bekymmer.
Uppkopplad augusti och fungerat felfritt.
 
R
Lite otydligt i din beskrivning så detta är kanske en dum fråga.

Du ansluter väl till wifi modulens wifi först med telefonen?
Det är ju först då som du kan lägga in dina egna nätverksuppgifter.

Du ska alltså inte vara ansluten till ditt eget wifi när du försöker komma åt pumpens wifi modul.

När du trycker setup knappen så startar den ett eget nät som man ansluter till först och gör inställningar.
 
R RalleB skrev:
Lite otydligt i din beskrivning så detta är kanske en dum fråga.

Du ansluter väl till wifi modulens wifi först med telefonen?
Det är ju först då som du kan lägga in dina egna nätverksuppgifter.

Du ska alltså inte vara ansluten till ditt eget wifi när du försöker komma åt pumpens wifi modul.

När du trycker setup knappen så startar den ett eget nät som man ansluter till först och gör inställningar.
korrekt! Jag är ansluten till mitt eget lokala nätverk.
Jag öppnar appen och trycker ”lägg till enhet”.
Väljer ”type b” då det står på modulen (men har testat alla alternativen)
Telefonen byter då nätverk automatiskt, till wifimodulen.
Appen meddelar att ” kunde inte ansluta till nätverksadapter” och talar sedan om för mig att starta om wifi etc.
 
A
8 87d skrev:
korrekt! Jag är ansluten till mitt eget lokala nätverk.
Jag öppnar appen och trycker ”lägg till enhet”.
Väljer ”type b” då det står på modulen (men har testat alla alternativen)
Telefonen byter då nätverk automatiskt, till wifimodulen.
Appen meddelar att ” kunde inte ansluta till nätverksadapter” och talar sedan om för mig att starta om wifi etc.
Låter som om du har en huwai telegon
 
electroluxaren skrev:
Låter som om du har en huwai telegon
iPhone…
 
R RalleB skrev:
Lite otydligt i din beskrivning så detta är kanske en dum fråga.

Du ansluter väl till wifi modulens wifi först med telefonen?
Det är ju först då som du kan lägga in dina egna nätverksuppgifter.

Du ska alltså inte vara ansluten till ditt eget wifi när du försöker komma åt pumpens wifi modul.

När du trycker setup knappen så startar den ett eget nät som man ansluter till först och gör inställningar.
har även försökt att logga in på adapterns nätverk, men ställer sig appen och ”buffrar” med ett meddelande om att den försöker ”återsända acadapter”
Detta misslyckas den med och enda sättet att få appen att sluta buffra är att ansluta till lokalt nätverk
 
Jag har nu lyckats lokalisera att wifimodulen inte har kontakt med internet.

Jag får inte kontakt med den vare sig genom adapterns eget nätverk eller via mitt egna interna nätverk.

då återstår fråga: hur f*n ger jag den tillgång till internet?!
 
8 87d skrev:
Jag har nu lyckats lokalisera att wifimodulen inte har kontakt med internet.

Jag får inte kontakt med den vare sig genom adapterns eget nätverk eller via mitt egna interna nätverk.

då återstår fråga: hur f*n ger jag den tillgång till internet?!
Tar upp en gammal tråd
Har samma problem att koppla upp Toshibas wifimodul till sitt nätverk? Min wifi-modul är: WRE-T00AJ10.
Pumpen är Daiseikai 9,5. 25 Har försökt på alla vis med tipsen Provat med två olika routers på 2,4 Mhz bandet, Låser sig i appen (bilden )
Toshiba cenralt i Sverige ger inge support ??? !! Någon med råd och rön?
Instruktionsbild för att ansluta en Toshiba luftkonditionerings fjärrkontroll till trådlöst LAN genom att hålla ner MODE-knappen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.