Hej,

jag och min man har fastnat för ett hus men har lite funderingar kring badrummen. Framförallt det som saknar brunnsmanchett och klämring. Mäklaren tipsade om remaljering, men jag är skeptisk, på hemsidan redovisar de inte hur de gör eller vad det är som gör att det blir tätt.
Är det någon som har erfarenhet ?

Min tanke är att lägga 450 000kr under utgångspris då det är ca det badrummen skulle sluta på totalt för båda vid renovering.

gäller villa i Sthlm på södra sidan.

vad tycker ni ?
 
  • Skärmdump av en diskussionstråd om renovering av badrum, med text och företagslogotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det verkligen saknas manschett och klämring så hjälper inte remaljering.
 
Det första, där man verkar ha lagt klinker direkt på en existerande plastmatta kan ju vara minst lika problematiskt...

Jag får uppfattningen att det andra är på bottenplan i en sutterängvilla, och är det gammal platta på mark kanske inte avsaknad av klämring är konstigt, man kanske har kaklat direkt på plattan?
 
H hempularen skrev:
Om det verkligen saknas manschett och klämring så hjälper inte remaljering.
Det var lite det jag misstänkte och då är det inte orimligt att lägga bud under utgångspris.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det första, där man verkar ha lagt klinker direkt på en existerande plastmatta kan ju vara minst lika problematiskt...

Jag får uppfattningen att det andra är på bottenplan i en sutterängvilla, och är det gammal platta på mark kanske inte avsaknad av klämring är konstigt, man kanske har kaklat direkt på plattan?

Ja badrummet med plastmatta är jag medveten om att det inte är bra. Min tanke är att det inte ska brukas förrän det är renoverat.

det stämmer bra att det är suterräng, ska fråga om det kan vara så som du säger.
 
H hannaajansson skrev:
Det var lite det jag misstänkte och då är det inte orimligt att lägga bud under utgångspris.
Utgångspriset är väl satt utifrån husets nuvarande skick och värde? Om jag säljer en bil med ett antal 2'or på besikningen så sätter jag ju inte priset utifrån vad en motsvarande bil helt utan fel kostar och förväntar mig att alla spekulanter ska komma med skambud på grund av felen?
 
  • Gilla
Amazonic
  • Laddar…
useless useless skrev:
Utgångspriset är väl satt utifrån husets nuvarande skick och värde? Om jag säljer en bil med ett antal 2'or på besikningen så sätter jag ju inte priset utifrån vad en motsvarande bil helt utan fel kostar och förväntar mig att alla spekulanter ska komma med skambud på grund av felen?
jag skulle vilja påstå att det är prissatt för högt kontra värdering på Booli, vad andra hus i området gått för. Det är inte bara badrummen som har underhållsbehov. Jag frågar för att jag mest är orolig pga just badrummen och vill samla erfarenheter och om det är rimligt. jag gissar också på att priset är satt innan besiktning är gjord.
 
Badrummet från 2005 skulle jag tro att de flesta skulle se som ok, om det vore korrekt utfört. Men saknas manschett så bör man värdemässigt se det ett ”ickebadrum”. Det måste göras om snarast.
 
Det är lite det jag också är inne på det gick från ett hus med två badrum där endast ett gick att bruka till två st obrukbara. badrummet från 2005 är flytspacklat också och jag vet inte vad som finns under(troligtvis Btg/bottenplattan)
Det positiva är att det finns ett attefallshus där badrum finns att tillgå under renoveringstiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.