Jag har tittat runt lite på geotextil/markduk.

Duger markduk till lågpris var en av frågorna jag ställde mig. Tänkte då närmast på den från ByggMax Markduk N1 1,4x25m för 299 kr. Den har en klassning N1 vilket duger till små trädgårdsgångar etc.

Efter att ha tittat runt lite upptäcker jag att jag kan köpa certifierad markduk av anläggningskvalité billigare än så. Jag får dessutom fri frakt, går upp en klass i kvalité (till N2).

Byggmax Markduk N1 1,4x25m, 8,50 kr/m2

http://markduk.se/ Fiberduk N2 Mått 2x110m 220m² - fri frakt 6,80 kr/m2

Är mycket nöjd med min nyinköpta markduk och ville bara tipsa om att det är inte alltid det billigaste av låg kvalité som blir billigast (både på kort och på lång sikt) Ska man bara ha en liten bit till trädgårdstäppan så blir ju kostnaden lägre på ByggMax. Annars inte.
 
  • Gilla
Yrrol och 4 till
  • Laddar…
Hej!

299kr / 35m2=8,54kr, ej 8,50 (8,5x35=297,5kr)

Sedan kanske du har räknat utan moms på den andra?

1496/220=6,80 utan moms ,med moms 1870/220=8,50 (2015)

Dagens pris är 1995/220m2 = 9,07 inkl moms

Så m2 är inte lägre hur du än räknar.Jag gör inga övriga värderingar.

(reservation för felräkning)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Skyride skrev:
Hej!

299kr / 35m2=8,54kr, ej 8,50 (8,5x35=297,5kr)

Sedan kanske du har räknat utan moms på den andra?

1496/220=6,80 utan moms ,med moms 1870/220=8,50 (2015)

Dagens pris är 1995/220m2 = 9,07 inkl moms

Så m2 är inte lägre hur du än räknar.Jag gör inga övriga värderingar.

(reservation för felräkning)
Även om det är ett gammalt inlägg så får du väl i så fall jämföra med Byggmax dagspris på duk. Dom tar 2445 kr för 2x100 m av N2 kvalitet så TS har nog en point trots allt.....Byggmax är dyrare i detta fallet för dom tar 12,22 m2
 
Det var ju inte det TS gjorde........
 
Skyride skrev:
Det var ju inte det TS gjorde........
Va...?
TS point var ju att Byggmax var ett dyrare alternativ och inte den "billiga" leverantör som man kanske trodde dom skulle vara.
Även om du väljer Byggmax N1 kvalitet så är den dyrare för den kostar 1995 kr för 200 m2 mot 1995 kr för 220 m2 av N2 kvalitet hos TS föreslagna leverantör. Så jag förstår inte din kommentar riktigt.
 
Det är ju helt olika storlekar på förpackningarna. Man kan ju inte jämföra en 35m2 förpackning med en 220m2 och tro att priset ska vara samma per m2. Det är inte mjölk det handlar om, stora partier betyder lägre priser i byggbranschen.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Finndjävel skrev:
Det är ju helt olika storlekar på förpackningarna. Man kan ju inte jämföra en 35m2 förpackning med en 220m2 och tro att priset ska vara samma per m2. Det är inte mjölk det handlar om, stora partier betyder lägre priser i byggbranschen.
Om du kommenterar mitt inlägg så jämför jag stor förpackning på Byggmax på 2x100 m med 2x110 m hos TS föreslagna leverantör så det är helt jämförbart och det var väl den mängden som TS en gång i tiden behövde.
Så jo det är faktiskt jämförbart.....!!!!
 
  • Gilla
Enterprise
  • Laddar…
K
När jag letade var det inte intressant att köpa en jätterulle även om den var lite billigare på nätet. Köpte min på Optimera som hade bäst pris per m2 med N2 kvalitet
 
Ser att detta är en gammal tråd men den kom ändå högt upp när jag sökte, och jag hittade ett riktigt bra pris på markduk så det kan väl inte skada att nämna det här. Svevias grustag sålde 6 m bredd och 120 m längd för 4000 SEK inkl. moms, bara på hela rullar men för oss som hade det till husbygget passade det bra. Näst billigaste jag kunde hitta var XL-bygg som sålde helrulle 5m bredd och 100m lång för 6300 inkl. moms. Ungefär samma pris som på XL-bygg på de Byggmax etc, men de hade även lång leveranstid. Svevia hade även N3 duk något dyrare.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Kör väl vidare här i tråden.
Billigaste markduken N2 jag hittat idag är BILTEMA 11,98 kvm
Nån som hittat nån billigare?
 
rockin_john rockin_john skrev:
Kör väl vidare här i tråden.
Billigaste markduken N2 jag hittat idag är BILTEMA 11,98 kvm
Nån som hittat nån billigare?
Hur är kvalitén på biltemas? Är den som byggmax?

Har hittat för 10kr/m2 utan frakt inräknat men då är det 4x100m.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.